Eram cu nişte prieteni de familie la mare. Ne-am stabilit în Venus, la cort. Staţiune frumoasă, curată, liniştită, dar plictisitoare pentru o fată de 20 de ani.  Sau poate am ales greşit familia cu care să îmi petrec câteva zile pe litoral. Aveau copil mic, nu stăteau mult pe plajă, la ora 21 se dădea stingerea, se băgau la somn, erau mult prea serioşi, dar nu mi-am dat seama de asta până când nu am trăit alături de ei o săptămână. Când toată lumea termina cu duşurile, cu mâncarea şi ieşea din cort pentru distracţie, noi ne băgam la somn.

Singura zi memorabilă a fost cea în care nu ne-am dus la plajă, ci la pescuit pe o baltă din apropiere. Era atât de mult verde acolo, papura crescuse în voie, mult mai înaltă decât mine. Oare v-am spus cât de mult îmi place această plantă?
elefant.ro

Mi-am început ziua învăţând să înfig râme în cârlig, să arunc firul în apă, să urmăresc pluta. În jurul prânzului, am reuşit să prind primul şi ultimul peşte din viaţa mea. Nu era peştisorul de aur, ci de diamant. Avea sute de solzi care sclipeau în soare, oferind ochilor mei încântaţi toate culorile, la fel ca un diamant.
evomag.ro
Când am simţit că s-a prins în undiţă, am tras nerăbdătoare, aruncând peştele pe uscat, la 5 m în spatele meu. Chiuiam de bucurie, râdeam în hohote, băteam din palme şi îl admiram vrăjită. Prietenii mei mi-au răpit bucuria, după ce au văzut diamantul pe care l-am pescuit. Avea cam 8-10 cm şi se numea regină.

După ce am stat nemişcată 4 ore cu picioarele în baltă, după ce soarele mi-a ars pielea, după ce m-am bucurat atât de tare că am pescuit cel mai frumos peştişor văzut de mine ever, prietenii mei, amuzaţi, mă puneau să îl arunc în apă. Normal că nu i-am ascultat. I-am făcut peştelui un pat demn de o regină, din frunze de papură şi l-am plimbat seara prin camping, arătându-l tuturor.

Din păcate, eram singura fiinţă de acolo încântată de regina bălţilor. Nici măcar peştele nu era entuziasmat de atenţia pe care i-o acordam. Prefera să stea, uscat şi rigid, cu ochii goi şi gura căscată, uitându-se spre cer. :))