Se întâmplă să auzim o anumită expresie de atâtea ori, încât o acceptăm şi ne-o însuşim fără să îi aprofundăm sensul. Dar sunt şi expresii devenite familiare care nu mai au nevoie de nici o explicaţie. De câte ori nu aţi auzit că “reclama este sufletul comerţului”? Şi chiar în momentul în care aţi auzit-o, v-aţi dat seama că cele mai vândute produse sunt cele cărora li se face reclamă, nu? Că fără puţină promovare, un produs, oricât ar fi de bun, poate rămâne anonim.

Au învăţat repede această lecţie şi administratorii de site-uri, companiile, cei care vor să îşi vândă produsele şi serviciile prin intermediul internetului. Cea mai uşoară şi sigură metodă a fost să apeleze la bloggeri, la acei oameni care scriu cu pasiune, cu talent şi care uneori vor să câştige un bănuţ cinstit, cu care să îşi poată întreţine pasiunea. Prin advertorialele scrise de bloggeri, cititorii află despre existenţa site-ului, a companiei, despre produsele şi serviciile pe care aceasta le oferă, site-ul creşte în clasamentul google, iar bloggerul primeşte bani făcând ceea ce îi place mai mult: să scrie.

Câţi dintre administratorii de site-uri nu s-au întrebat: pe care dintre cei 70 000 de bloggeri din România să îi aleagă pentru scrierea unui advertorial? Câte companii s-au gândit oare că ar fi bună promovare site-ului, dar nu au ştiut încotro să îşi îndrepte paşii? Câţi bloggeri nu s-au gândit că ar fi bun un bănuţ câştigat prin scrierea de articole? Şi câţi nu s-au întrebat unde ar putea găsi sponsorii dispuşi să plătească o reclamă făcută pe blog?

Răspunsul la toate aceste întrebări se află foarte aproape. Există o echipă de oameni tineri care, văzând că “blogosfera românească nu este unită într-o reţea de advertising adevărată”- sursa e-advertising.co, a luat acum doi ani decizia de a înfiinţa o societate care să ajute în egală măsură bloggerii şi companiile care vor advertoriale, optimizare SEO sau webdesign şi s-au dovedit a fi eficienţi.