Skip to main content

Pe câţi bani scrie un blogger?

După cum ştie toată lumea, bloggerul este un simplu om care scrie cu plăcere, mai bine sau mai puţin bine, pe un blog. Peregrinările mele prin blogosferă m-au făcut să cred că sunt bloggeri care şi-au deschis bloguri doar pentru a face bani, însă cei mai mulţi au făcut-o din pura nevoie de a comunica, de a socializa, de a-şi aşterne gândurile pe foaia virtuală. Unii aleg să îşi păstreze blogul “curat”, alţii scriu uneori şi advertoriale, dacă preţul primit este bun şi dacă produsul sau serviciul respectiv li se pare că merită a fi recomandat.

Uneori bloggerul scrie articole despre produse sau servicii  din plăcere, fără să ceară vreun ban, dacă foloseşte şi îi plac produsele unei firme, dacă ideea unui serviciu i se pare revolutionară sau  dacă are prieteni cu firme. Bloggerul mai scrie fără să ceară nimic în schimb când întâlneşte cazuri de oameni care au nevoie de ajutor. Se mai întâmplă ca bloggerul să scrie articole de mulţumire după ce primeşte diverse cadouri din partea firmelor sau după ce participă la vreun eveniment pentru care a primit invitaţie, chiar dacă nu i s-a cerut acest lucru. Este un gest de curtoazie.

Când refuză bloggerul să scrie şi se revoltă pe blog, vărsându-şi năduful? Atunci când întâlneşte o firmă ce pare serioasă la prima vedere, pornită în căutarea oamenilor dispuşi să îi ofere articole pentru o campanie, în condiţiile impuse de respectiva firmă. Nu e nimic rău până aici. Aşa se procedează de obicei. Problema apare atunci când bloggerul discută cu reprezentantul firmei şi află amănuntele. Nu va primi bani, ci va avea posibilitatea să îşi aleagă un produs de pe site şi va fi obligat să scrie articole până când va acoperi preţul produsului.

Produsele pleacă de la 430 lei în sus, ajungând la peste 3000 lei produsul. Bloggerul încearcă marea cu degetul, punând o întrebare simplă: “Să presupunem că produsul ales costă 100 de lei. Câte articole ar trebui scrise pentru a acoperi suma?”. Răspunsul i se pare bloggerului halucinant: “pt 50 de ron advertorialul ar trebui sa aveti un minim de 5000 de vizitatori unici pe site-ul pe care publicati. asta este pretul pietei. stabilit de cei care traiesc din asa ceva si cu care colaboram ceva. daca blogul X (a fost dat numele si linkul blogului) cu 20000 unici pe luna ia 50 de ron pt advertorial de minim 400 de cuvinte cu galerie foto si minim 2 linkuri in el… cum am putea sa platim pe altcineva care ar oferi mai putin pt aceeasi bani?”

Bloggerul nu mai poate răbda şi devine obraznic. Răspunde cu o ironie: “Încercaţi la zoso, are foarte mulţi vizitatori. Sunt convinsă că se va bucura să primească 50 de lei pe un advertorial. O seară plăcută!”.

Conversaţia dintre blogger şi reprezentantul firmei se încheie abrupt. Bloggerul începe să îşi pună întrebări. Cum este posibil ca un blog/site care are 20000 de unici şi scrie despre femei de afaceri să accepte să scrie pentru 50 de lei? Cine a stabilit aceşti 5000 de vizitatori pentru 50 de lei? Cei care au numai 500 de vizitatori cât ar trebui să primească? 5 lei pe un advertorial? Cine sunt cei care desconsideră în aşa hal munca bloggerilor şi răspândesc minciuni ce vor ajunge să strice preţurile şi renumele bloggerilor? Câţi bloggeri ar accepta să scrie pentru 5 lei? Până la urmă, pe câţi bani scrie un blogger?

Comments
  • Cristina P January 9, 2014 at 9:59 am

    Unii bloggeri nu sunt de vanzare. Pentru nimic. Personal am facut vant la toate ofertele de advertoriale inainte sa aflu cat ofera :)))

    Eu prefer sa scriu la altii pe bloguri (advertoriale) si iau bani pe aia decat sa pun la mine pe blog. Plus ca ma plateste ca scris de articol si nu ma intereseaza cat ia respectiva persoana pentru advertorial.

  • Vienela January 9, 2014 at 10:04 am

    Am spus acelasi lucru in articol. Unii bloggeri nu isi murdaresc blogul pentru nimic in lume.

  • Cristina P January 9, 2014 at 10:07 am

    yup, am citit.
    dar ai dreptate cu “ofertele” astea minunate …

  • Cris-Mary January 9, 2014 at 10:21 am

    Ai dreptate in tot ceea ce spui! Foarte fain articol!

  • Ovidiu January 9, 2014 at 10:21 am

    În opinia mea, GENERALIZAT, un preţ corect este cuprins între 30 RON şi 50 RON pe articol. Depinde de blog în parte şi de calitatea articolului. Cei care vor să publice articole cu 5 RON sunt nesimţiţi.

    P.S: normal, articolul ar trebui scris de către client şi nu de blogger. (diacritice, corect din punct de vedere gramatical, exprimări logice, influenţe pozitive, etc.) 😀

  • Natural January 9, 2014 at 10:25 am

    N-am primit astfel de “oferte” de la firme ci mai degraba de la intermediari care incearca sa ofere un pret cat mai mic, sub pretul pietei, pentru a le ramane lor cat mai mult.

    Culmea este ca unii bloggeri accepta astfel de preturi si ii incurajeaza sa continue cu “ofertarea”.

    Parerea mea este ca asa se strica si piata si blogurile celor care scriu multe advertoriale de 2 bani (ca pret si continut). Eu unul daca-s fi firma n-as vrea sa fiu promovat de un blog care are advertoriale fara numar, unul dupa altul. Care e audienta acelui blog?

    Nu cred ca m-as uita la un canal TV pe care ruleaza doar reclame, una dupa alta, si din cand in cand altceva.

  • Yamasha January 9, 2014 at 10:27 am

    Discutia asta a fost si va fi mereu. Cel putin din 2010 de cand umblu si eu prin blogosfera…
    Fiecare vinde cu cat vrea, daca el vrea sa vanda cu 5e articolul, sa fie sanatos, daca nu… refuza.
    Ca e firma, ca e intermediar, conteaza mai putin.

  • vintila bianka January 9, 2014 at 10:28 am

    Bun articolul Vienela, multi iau munca de bloggeri in ras, dar nu stiu ca defapt nu e deloc usor sa ai tot timpul inspiratie si sa scri articole bune.

  • Alexandra January 9, 2014 at 10:37 am

    Nu am mai întâlnit așa ofertă până acum. Nu știu dacă să râd sau să mă enervez. Dar mi-a plăcut răspunsul tău!:D

  • Dana Lalici January 9, 2014 at 10:42 am

    Daca nu scriai asta tu, as fi scris eu. Ca munca intelectuala nu este platita in Romania, asta e clar. Dar o oferta de 5 lei este jignitoare. Am savurat replica ta cu Zoso.
    Nu iti pot spune decat ca imi pare rau de patanie….mi se putea intampla mie, daca nu ma culcam aseara tarziu.

  • sfbacterie January 9, 2014 at 10:50 am

    Asa cum ai scris tu, sunt diferite tipuri de bloguri. Parerea mea este ca in momentul de fata nu se poate trai doar din scris pe blog. Poate exista si oameni ale caror bloguri aduc niste castiguri consistente, dar acestia nu au ca principala activitate blogul.
    Oricum, cei care fac publicitate gresiva pe blog isi pierd credibilitatea pe termen lung.

  • narcis January 9, 2014 at 10:52 am

    vienela eu de cand scriu advertoriale nu am auzit de asa ceva sa-mi spuna sa-mi aleg produsul si pe urma sa scriu articole pana il achit. Da chiar pe factura la produs ce scrie ? Si eu poate a doua zi inchid blogul nu stiu mi se pare o aberatie metoda asta 🙂 te pup nu te mai supara..

  • psi January 9, 2014 at 11:01 am

    nu știu ce s-a întâmplat, de fapt nici nu trebuie să știu asta ca să spun ce gândesc eu. tariful meu este de 30 – 50 de euro pe articol. am spus de fiecare dată când am fost întrebată. scriu advertoriale dacă îmi place, uneori gratuit, dar niciodată pe 30 de lei sau… 5 lei. cui nu-i place să stea deoparte, oricum nu am scris și nu voi scrie vreodată advertoriale de doi bani în care nici eu nu cred.
    pișcotăreală? e plină blogosfera de ea, dar cred că până nu luăm noi, cei care gândim la fel, atitudine, lucrurile nu se vor schimba. mereu se va găsi cineva care să scrie pentru 5 lei: ” ana are mere. şi eu am mere. dacă doreşti şi tu mere, firma x vinde mere, pere şi aparate de matrafoxat, cele mai bune din europa. şi mulţumesc celor 1000 de unici că îmi suportă aberaţiile. apropo, nu ştiu ce-s alea mere”

  • dordefemeie January 9, 2014 at 11:04 am

    Foarte realist ai pus problema. Pretul oricarui produs sau serviciu este dictat de cerere si oferta, si el se echilibreaza in mod automat reflectand de regula realitatea. Dar asta in conditiile in care toti cei implicati joaca corect. ceea ce… ramane de vazut 🙂

  • Radu January 9, 2014 at 11:31 am

    Particip la un concurs doar dacă îmi place tema! Advertoriale n-am avut ocazia până acum, ce-i drept nici nu m-am înghesuit.
    Pe blogul de curăţenie am încetat şi cu concursurile şi cu promovarea, scriu un articol pe lună dar culmea am mai multe comenzi ca inainte chiar dacă rar depăşesc 200 de unici pe zi. Dar acum sunt interesaţi!
    Şi da, advertorialul ar trebui să-l scrie cel care vinde produsul, cum spunea cineva de sus!

  • Irealia January 9, 2014 at 11:31 am

    Cred că bloggerii ar putea schimba lucrurile. E incredibil cu ce bani mărunți e plătită munca intelectuală, pentru că-n fond, asta faci scriind: muncești. Dar scrisul ajunge un fel de prostituție pe centură de multe ori.
    M-am gândit, la începuturi, că ar fi splendid să-mi pot câștiga existența din scris. Am tot trecut peste și pe lângă oferte cărora le găseam noduri în papură, până s-a nimerit să primesc un mail, de la o firmă și am fost încântată! Îmi plăceau și produsele despre care eram invitată să scriu. Dar când mi-au spus prețul, am zis pas. Dacă era să-mi cumpăr ceva, scriam mai bine de drag și nu-mi complicam conștiința. Mi-am permis s-o fac, e drept și n-aș vrea să fiu în situația în care să nu am încotro și să trebuiască să accept orice pare rezonabil.
    Of, e greu și multe-s discutabile, dar vina că există și situații în care se oferă 5 lei pe articol o poartă cei care au scris pentru 5 lei. Mă îndoiesc c-or fi fost niște capodopere, dar dacă cineva vrea un link îmbrăcat în niște vorbe, nu contează cât sens au…

  • Andreea D. January 9, 2014 at 11:32 am

    După cifrele date de omul de la compania aia…înseamnă că eu ar trebui să scriu gratis şi să mulţumesc că am privilegiul să scriu despre ei!
    Nu ştiu de ce unii au impresia că un blog este “mica publicitate”

  • Dan January 9, 2014 at 11:38 am

    Știu bloggeri care sub 500 de euro nici nu deschid laptopul.

  • Dan January 9, 2014 at 11:52 am

    Și 2. că mereu astfel de discuții îmi aduc aminte de „competiția” Superblog :
    a) au participat 170 de bloggeri care au scris fiecare câte 28 de advertoriale
    b) 10 au câștigat premii, din ce înțeleg. Acum, care e valoarea unui advertorial scris de premianți în timpul „concursului”, e simplu de aflat. Împarți valoarea premiului la 28. Dar din a) și b) rezultă
    c) 160 de bloggeri au scris câte 28 de advertoriale cât se poate de gratis. Sau, mă rog, grație invitației la masa de final, au făcut-o vorba Simonei Tache, au scris ca să mănânce moca : http://www.simonatache.ro/2013/06/21/multumesc-bloggerilor-care-scriu-ca-sa-manance-pe-gratis/

  • adela dan January 9, 2014 at 11:52 am

    50 RON articolul???!!!
    Serios? cat un oral la sosea? Gizaz!

    eu stiu bloggeri care iau si peste 10 000 de euro pentru implicarea intr-o campanie, cum stiu si bloggeri care au (sac!) impresari, la fel ca un artist.
    cred ca pretul depinde in primul rand de imaginea bloggerului

  • Vero January 9, 2014 at 11:55 am

    Nu m-am gîndiit niciodată să scriu pe blog pentru bani şi, oricum, la câţi vizitatori am, probabil că nu m-ar plăti nimeni 😛
    Şi sper să nici nu fiu vreodată nevoită să-ncerc să câştig bani din blogărit. Cum s-ar zice, nu vreau să degenereze şi asta în muncă! 😀

  • Diana January 9, 2014 at 12:32 pm

    Eu cred ca incearca si ei marea cu degetul. Astia de ofera sume derizorii. Poate ca inventeaza cifrele alea ca sa ne intimideze pe noi…ca doar n-ai cum sa-i verifici. Cand tu ca blogger intrebi in stanga – dreapta care-i pretul, toti raspund vag si pe langa subiect – e secret mare. Si normal ca firmele profita de faptul ca noi ne mancam de fund intre noi.

  • vavaly January 9, 2014 at 1:14 pm

    m-am tot gândit dacă să scriu şi eu două rânduri aici sau să mă mut cu părerile la mine acasă. Probabil că o voi face şi acolo într-o zi.
    Deocamdată zic aşa: atâta timp cât sunt oameni de teatru, artişti şi ce mai sunt ei care participă la reclamele televizate sau de radio promovând produse în care cu siguranţă nu cred şi primind cine ştie cât de puţini bani, mi se pare greu ca într-o lume atât de vastă cum este cea online să existe o dreaptă rânduială.
    Desigur că ceea ce spui tu aici este strigător la cer şi foarte exagerat. La fel cum exagerate şi umflate mi se par şi multe din cifrele vehiculate în comentariile de mai sus despre cifrele astronomice câştigate de catre unii bloggeri.
    Probabil că timpul le va aşeza pe toate pe un făgaş de reguli şi de statistici.

  • Ochiu ratiunii January 9, 2014 at 1:23 pm

    Ce relevanta are numarul de cititori pentru blogger, atunci cand stabileste pretul? Explicatiile matematice sunt cel mult pentru client, bloggerul isi evalueaza munca altfel. Daca nu se intalnesc cererea si oferta, aia e.
    Dar si eu cred ca ai primit oferta de la baieti binevoitori, care doar intermediaza. 😉

  • Alina January 9, 2014 at 1:25 pm

    Nu este un secret pentru nimeni ca scriu advertoriale pentru bani. Dar pentru 5 lei chiar nu m-as deranja. Dar ca sa fiu sincera mi-am luat si eu vreo 2-3 tepe de 5 lei asa :)))
    De cand mi-a crescut PR-ul nu mai accept colaborari pe mai putin de 10 euro. Nu-i mult, dar am motivele mele pentru care accept. Am fost si sunt judecata din cauza advertorialelor, dar imi vad de drum, scopul scuza mijloacele din pacate. Va veni o vreme cand voi renunta definitiv, cred, la advertoriale. Dar anul acesta nu-mi permit acest lux. Poate din 2015 voi ajunge sa scriu numai si numai din placere.
    Intotdeauna am asemanat scrierea advertorialelor cu prostitutia. :))

  • Petre January 9, 2014 at 1:26 pm

    Troc online 🙂 Fara suparare dar mie mi se pare cam aiurea.

    Daca scriu pentru tine, platesti, iar daca vreau sa cumpar ceva de pe site-ul tau platesc.

    N-am bani nu cumpar, iar daca tu maaare magazin online vrei promovare de doi bani sa-ti fie de bine, dar sa nu te mire daca goagalul te va penaliza pentru toate acele linkuri de doi bani.

  • Ioana January 9, 2014 at 1:39 pm

    Ovidiu, unul ca tine strica piata, ca sa zic asa. Cum sa ti se para corect un pret de 30-50 ron pe articol si acesta sa fie scris de client? Daca de bani nu ma iau, ca fiecare isi cunoaste valoarea la urma urmei :D, ma iau de scris.

    Sa publici pe blogul tau, pentru cititorii tai, un advertorial impersonal scris de un client (si platit cu 30 de lei, ha!), mi se pare incompetenta, dezinteres si bataie de joc la adresa celor care iti fac onoarea de a te citi.

    La mine este totul pana la cititori. Ei sunt cei mai importanti, datorita lor exist pe piata. Public advertoriale doar daca sunt de acord cu produsul respectiv si cred ca ar putea fi de folos. Iar sumele difera, dar intotdeauna depasesc 50 euro. Niciun compromis. Punct.

  • dagatha January 9, 2014 at 2:56 pm

    Hopaaa! Eu n-am primit nicio ofertă să scriu pentru un advertorial! Să mă bucur sau…să mă simt prost! 😆

    Mi-ar fi plăcut să pot face și eu asta. Să fiu în stare să scriu la comandă despre lucruri. Adică pot. Am făcut, dar nu pe blog. Cred că sunt prea comodă și consider că nu merită efortul de a-mi face un alt blog numai pentru asta.
    Nu aveam idee ce prețuri sunt…Dar consider că sunt nedrepte, cel puțin la prima vedere.
    Mereu vor fi alții care vor face pe mai puțin…E lupta pentru supraviețuire…

  • Dorothea January 9, 2014 at 3:21 pm

    Am avut in ultimii 3-4 ani blog personal (chiar mai multe), pe ultimul l-am sters chiar in urma cu cateva saptamani. Daca cineva m-ar fi abordat cu un produs/serviciu/eveniment care mi s-ar fi parut interesant, i-as fi rezervat un articol la mine fara sa ma uit la sume. Lucrurile care merita promovare, o merita… si din partea mea o si primesc.

    Dar din pacate marea parte a ofertelor primite au fost tocmai cele descrise de tine: mi s-au oferit 10 lei pentru un advertorial la un site de videochat, vreo 20 de lei pentru unul de matrimoniale. Ce pot sa zic, poate eu, tu si cativa altii n-am muscat din astfel de oferte, dar din moment ce ele exista… inseamna ca exista si oamenii care le accepta. Intrebarea ramane: cat de eficient e pentru o firma sa isi faca astfel de “campanii”. Eu tind sa cred ca este o pierdere (chiar daca nu una colosala) de timp si bani…

  • Mirona January 9, 2014 at 4:13 pm

    Sa ma exprim si eu, zic! 🙂
    Am scris vreo doua advertoriale, dar nu pe bani, ci pe cadouri. Asta prin 2012, cred. Text scris de mine in stilul blogului meu, care are un caracter pregnant de jurnal. Iar apoi mi-am dat seama ca nu merge, ca nu pot sa scriu intr-un fel care sa-i faca pe altii sa cumpere daca eu nu am incercat niciodata produsul respectiv si habar nu am cum e in realitate.
    Mi s-a propus sa public si advertoriale gata scrise. Am refuzat din start!
    Iar apoi pur si simplu am decis ca nu voi publica advertoriale pe blogul ala. Uneori a trebuit sa refuz propuneri cu o strangere de inima (a fost cazul iLux), dar decizia a fost luata. Mi-e teama ca daca incep cu unii, voi continua si la un moment dat voi ajunge sa nu-mi mai placa blogul meu. 🙂
    Oricum, scriu cu placere despre lucruri care chiar imi plac. A se vedea Ikea. :)))
    Pretul… Pretul ar trebui sa fie platit la numarul de cuvinte. Parerea mea. Adica daca te contacteaza oamenii, inseamna ca sunt constienti de ce trafic ai si care e publicul tinta. Deci, nu au dreptul la nicio scuza precum cea citata de tine.

  • Bia January 9, 2014 at 4:18 pm

    Wow, câtă lume și-a dat cu părerea :)) Na, vreau și eu să-i răspund domnului Ovidiu de mai sus care ia 30 de lei și își pune clientul să scrie (sau eu asa am inteles ca i se pare normal) :)) Vai, vai…

    N-as publica in viata mea un articol impersonal scris de un client pentru blogul meu propriu, cum asa ceva? Si in plus nu as publica un advertorial la un produs care n-are nicio legătură cu ce scriu eu…

    Cred ca s-ar castiga mult mai bine pe bloguri, daca bloggeri nu ar accepta sa scrie articole de 2 lei (a se citi 5-10 lei), dar pentru că exista astfel de bloggeri piața e cum e. Cred ca doar cineva care nu a auzit in viata lui cat se castiga din publicitate poate sa scrie aproape gratis. Un articol banal cu link-uri inserate va ridica produsul promovat în google de nici nu ne imaginam. Clientul castiga și crede ca poate prosti lumea să-i facă un serviciu aproape gratis…

  • Antoaneta January 9, 2014 at 4:28 pm

    super articol, dar si comentariile de mai sus reflecta realitatea 😀
    si uite asa mai aflu si eu ce se intampla in blogosfera, ce preturi se practica si ma bucur ca am ales sa scriu doar articole care imi plac;exista si articole gen advertoriale, dar majoritatea (sa nu zic 90%) reprezinta strict experienta mea personala cu anumite produse (pe banii si timpul meu)
    grozav articol
    imi place replica ta, dar imi pare rau ca ai trecut prin astfel de oferta
    am observat ca,de multe ori, bloggerii sunt considerati drept prostituate gata sa accepte orice sau mame de la cratita (scuzele mele bloggerilor,aici ma refer strict la bloggerite) care nu au altceva de facut decat sa mai abereze pe un blog sau altul….
    pana cand bloggerii vor fi luati in serios va mai dura mai ales daca sunt si bloggeri care accepta orice din disperare/nevoie de bani

  • Pishky January 9, 2014 at 4:59 pm

    După ce tu mi-ai dat sfatul, am mărit prețul advertorialelor ce le mai scriu pe blog. Sunt surprinsă uneori când îi văd că vor să scrii pe gratis.

  • Javra January 9, 2014 at 6:02 pm

    5 lei? De ce nu 5 advertoriale la 1 leu?
    Fiecare îşi fixează pragul de jos.
    Oricum, de prea multe ori bloggerii sunt înjosiţi
    cu propuneri de preţ de toată jena.

  • Anca January 9, 2014 at 8:06 pm

    Inteleg perfect Vienela.
    Si pe mine ma afecteaza acest lucru.
    Hai, pentru inceput. Sa zici ca iti incerci puterile. Dar, mai pe urma?
    Stiu si simt experienta de blogger din 2008 si d-abia monetizat blogul din 2011, daca se poate spune si asa.
    Inteleg si pasiunea de a scrie, de a-ti expune gandurile intr-un mod deliberat.
    Dar nu iti poti risipi atata timp doar pentru pasiune, adica fara a mai avea nici o sursa de venit. Dar… ce sa mai zici?

  • carolina January 9, 2014 at 8:06 pm

    :)) n-am scris pe bani, n-am primit oferte, nici n-am cautat. Ma gandeam ca exista cai de castig si e f bine, pt ca nu e usor sa scrii, e o munca care ar trebui platita cum se cuvine

  • Dan January 9, 2014 at 8:37 pm

    Sa nu fim ipocriti…poate la inceput am inceput sa scriem doar din pasiune dar pe parcurs toti vrem sa scoatem si un profit oarecare. Acum ca se da 3 lei, 5 lei sau 200 prost e cine da nu cine cere! Ma rog aici e invers…Sa invatam si cum se fac afacerile nu doar sa punem cuvinte in sir indian.Cu siguranta unii scot bani frumosi! Nu o sa recunoasca niciodata ca si ei scriu pentru bilete de avion, un weekend cine stie unde sau poate o sansa la tv. Nu o sa spuna niciodata ca munca lor e pretuita si le dau dreptate! Ce tampit ar spune ca a luat o caciula de bani sau de avantaje uneori de pomana. Vrem si noi ce au ei! Bravo lor spor noua! Cine ne opreste?? Eu asta cred…trebuie sa invatam sa vindem produsul nostru! Intotdeauna o sa existe cineva sa scrie pentru mai putini bani si poate mai bine decat tine dar daca tu stii sa ti negociezi mai bine munca decat el…o sa poti cere mai mult. #ziceu

  • rivi January 10, 2014 at 4:49 am

    niciun blogger care intelege ce face nu scrie pentru 5 lei advertorialul, si nici pentru 50.

  • Szasz Sebes Paul January 10, 2014 at 9:07 am

    Eu nu am primit nicio oferta.

  • psi January 10, 2014 at 9:23 am

    vienela,

    ce mă enervează pe mine este nu faptul că unii aleg astfel, e ca în piaţa muncii, sunt oameni care acceptă orice preţ pentru munca lor şi nu contest motivele nimănui, departe de mine gândul. dar dacă citim comentariile, nimeni nu a recunoscut că scrie advertoriale la un preţ prea mic şi toată lumea este de acord cu toată lumea.
    iar a scrie pentru concursuri este tot o formă de advertorial prost plătit. pentru că nu toţi bloggerii câştigă, nu-i aşa? mai cu seamă atunci când jurizarea este pe bază de like-uri unde unora li se acceptă promovările pe grupuri de FB iar altora nu ori pe criterii numite “prietenii” şi au fost şi astfel de cazuri, ştim prea bine.

  • Ioana January 10, 2014 at 9:34 am

    Antoaneta, tin sa-ti spun ca bloggerii sunt luati in serios. In foarte serios. Evident, cei care se respecta pe sine, care isi respecta cititorii si isi respecta colaboratorii si proiectele. Si care scriu mult, des, responsabil, care vin cu propuneri interesante, care merg la negocieri, care au vise inalte, care nu astetapta sa vina cineva sa le bage in traista.

  • Andreea January 10, 2014 at 1:07 pm

    Orice munca trebuie platita corespunzator. Poti scrie pentru 5 lei un advertorial de 2 bani sau pentru mult mai multi bani un advertorial de milioane!

    Acum depinde de judecata fiecaruia.

  • rivi January 10, 2014 at 2:14 pm

    @psi: aici nu pun concursurile sau advertorialele la care scriu cu maxima placere de ex: daca am concurs care are un subiect pe care mi-ar placea sa-l dezvolt, sau care imi da o idee de articol bun, nici macar nu-l consider ca fiind un advertorial ieftin, ci ca pe un articol scris din placere care ar putea avea si un eventual beneficiu.

    Cred ca e vorba despre fiecare cum vede paharul, partea plina sau cea goala.

  • psi January 10, 2014 at 2:47 pm

    rivi, corect. și eu am participat la multe concursuri la care scrierea a fost atât de plăcută mie încăt premiul (pe care nu l-am luat) nici nu a mai contat. până la urmă era o altă formă de îmbogăţire… 🙂
    este vorba aici şi de nuanţe, perfect de acord.

  • Blogsferatu January 10, 2014 at 4:07 pm

    Cel care a incercat marea cu degetul a fost advertiserul, nu bloggerul. Din ceea ce i-a spus e clar ca habar n-are cum sta treaba cu advertorialele in blogosfera si cu pretul lor.
    Pe de alta parte, bloggerii care scriu doar de amorul artei si cica “nu se lasa cumparati” sunt doar niste naivi care isi pierd vremea crezand ca opera lor are valoare. Bad news: n-are nicio valoare! 🙂 Valoare in schimb au banii, daca esti in stare sa ii produci cu blogul tau.
    Va recomand o lectura extrem de utila: http://artadeacumpara.blogspot.ro/2012/12/tu-stii-sa-faci-bani-cu-blogul.html

  • Claudia Patrascu January 10, 2014 at 9:38 pm

    Interesant subiect, Vienela. Imi pare rau pentru dezamagirea pe care ti-a provocat-o mesajul respectiv, dar poate ca aceasta discutie va fi si altora de folos, deci tot raul spre bine.

    Daca vreti si o parere a cuiva care lucreaza intr-o agentie de comunicare online si colaboreaza atat cu bloggerii, cat si cu marketeri din companii, eu consider echitabil ca bloggerul sa propuna un buget in schimbul serviciilor care i se solicita, dupa ce i se explica tema si obiectivele campaniei, produsele / serviciile pe care ar urma sa le promoveze. Totodata, agentia propune companiei-client mai multe posibile variante de promovare online potential potrivite pentru campania respectiva, cu informatiile aferente (respectiv trafic si buget, cifre esentiale marketerului care alege vehiculele de promovare). Deci, compania-client ia decizia si, desigur, in general cauta un echilibru intre trafic si buget, dar se tine seama si de stilul de comunicare, target – aspecte pe care agentia le are in vedere inca din faza initiala de selectie a colaboratorilor. Noi, cel putin, asa procedam. Bineinteles, nu toate propunerile se concretizeaza, dar este esential sa multumim atat blogerii, cat si companiile – altminteri, prima colaborare ar fi si ultima si, pe termen lung, am avea de pierdut, nici nu mai mentionam potentialul prejudiciu de imagine.

    Cat despre concursuri, situatia este diferita. Fiind concursuri, din start nu pot castiga toti, ci doar cei care se dovedesc mai buni in contextul respectiv. Aici ma pot pronunta doar in legatura cu SuperBlog, in a carui organizare ma implic inca de la prima editie, adica din 2008. In acest caz, sunt mai multe aspecte care consider ca merita punctate:
    1. articolele nu sunt neaparat advertoriale. Unii participanti aleg sa scrie publicitar, altii, dimpotriva, fac referiri foarte subtile sau neutre la produse/servicii, unii sunt chiar critici (si nu este nicio problema in asta, unii sponsori chiar solicita explicit feedback, sugestii, critici). In rest, se asteapta texte creative, originale, in stilul propriu autorului si care sa rezoneze cu cititorii blogului
    2. participarea la competitia de blogging SuperBlog este deschisa oricarui blogger, indiferent de vechime, trafic sau tematica blogului sau. Aceasta a fost si ramane, de altfel, si misiunea competitiei: de a descoperi mereu noi bloguri care merita citite, sustinute, promovate, de a dezvolta blogosfera si de a facilita legaturi intre aceasta si mediul de business. Chiar daca unii bloggeri poate nu au un trafic foarte mare, in cadrul competitiei se pot familiariza cu cerintele marketerilor si astfel pot afla daca li se potriveste si le place (sau nu) sa scrie pe teme impuse, sa respecte deadline-uri si sa fie apoi evaluati de potentialul client, sponsorul. E adevarat, cele mai semnificative premii le primesc cei care ii impresioneaza cel mai mult prin textele lor pe sponsorii-juriu (de aceea e competitie), iar asta se mentioneaza de la bun inceput in regulament, nu exista castiguri garantate pentru toti participantii, ci sunt direct proportionale cu gradul de implicare. Probele fiind insa optionale, bloggerii pot participa si castiga premii doar la probele care ii atrag, nu e obligatoriu sa scrie pe toate temele. Apropo, ca sa rectific unele cifre eronate dintr-un comentariu anterior, in ultima editie au participat activ 206 bloggeri, din care doar 95 au scris articole la toate cele 28 de probe ale competitiei; articole, nu advertoriale. Unele mai reusite, altele mai putin, in functie de inspiratie si talent. Cat despre valoarea premiilor, in 2008, blogul clasat pe locul I in SuperBlog a castigat 10.000 USD cash. Pentru 2 luni si impartit la circa 20 de probe, nu e chiar rau o suma de 500 USD/articol, nu?

    Dincolo insa de premii si socializare, participantii au sansa de a se face remarcati direct de reprezentantii de PR / marketing ai sponsorilor si, nu de putine ori, dupa finalizarea competitiei, cei care au impresionat primesc propuneri de colaborare. Or, pentru bloggerii la inceput de drum, poate fi o rampa de lansare (evident, nu e singura solutie posibila). Si, alaturi de efortul deloc neglijabil al bloggerilor participanti de a scrie (cine a participat stie prea bine :), cred ca merita macar putin credit si sponsorii, care aleg sa faca ceva diferit, sa citeasca bloguri noi, sa-si aloce timp pentru jurizare, in conditiile in care ar putea investi in alte metode de promovare, poate cu audienta similara si care sa nu solicite niciun efort din partea lor, pe langa bugetul alocat.

    Revenind la subiectul articolului, oricat de mare ar fi diferenta intre cerere si oferta, cred ca respectul si empatia ar trebui sa primeze (incepand de la comunicare). Atata timp cat agentiile si companiile respecta bloggerii si viceversa, exista premisa pentru colaborari frumoase 🙂 Sa speram ca, in timp, experienta unora si a altora va crea un context multumitor pentru toti.

  • Nice January 10, 2014 at 10:12 pm

    Am primit si eu oferte…atat de insignifiante incat nici nu m-am sinchisit sa ma gandesc cum ar fi sa le dau curs. Atatea pretentii si atat de putin de oferit. Nu, multumesc, oricum nu ma intereseaza monetizarea. Daca nici mama nu intelege lucrul asta si ma condamna ca nu scot bani din blog, ce pretentii sa am de la ceilalti, mai ales de la bloggeri care nici nu concep ideea de a scrie din pura pasiune, pentru sufletul tau, toata viata. Daca pana si ei considera asta pierdere de timp, ce mai poti zice?
    Nu stiu ce cred ceilalti, si nici nu-mi pasa, dar eu nu consider activitatea mea pe blog pierdere de timp.

  • Stăpânii universului | Iubesc Viaţa January 11, 2014 at 8:36 am

    […] duzină de cuvinte din noul an, începută în forță, a adus în lumina iarmarocului blogosferic o mulțime de dezmâții gata de joacă, gata să prindă în pumn cuvinte […]

  • […] Vienela se întreabă pe câţi bani scrie un blogger: „Problema apare atunci când bloggerul discută cu reprezentantul firmei şi află amănuntele. Nu va primi bani, ci va avea posibilitatea să îşi aleagă un produs de pe site şi va fi obligat să scrie articole până când va acoperi preţul produsului. […]

  • gheorgica January 12, 2014 at 9:27 am

    Tonta, Succesuri,i Porumbacul si Ciobanul Ghita platesc bine. Ce sa va fac daca voi vindeti articole la repetenti, incercati si voi la plagiatori si la puscariabili ca aia umbla cu malaiul

  • Mihaela January 12, 2014 at 12:26 pm

    Si eu scriu advertoriale si nu prea ma uit la pret daca imi place produsul dar ce ai scris tu aici nu mi sa intimplat niciodata! Nu cred ca ar accepta nimeni oferta lor.

  • elly weiss January 28, 2014 at 9:40 pm

    Problema e ca tot bloggerii au stricat piata acceptand sa scrie pe 2 lei…

  • Buculesei February 7, 2014 at 5:15 pm

    Ne vindem pe nimic … defapt eu nu … altii fac asta si strica preturile pietei ..:(

  • mihaela February 14, 2014 at 2:00 pm

    Sa asteptam cu bucurie ziua in care cineva ne va intreba cati bani ii dam sa ne dea voie sa ii facem publicitate pe blogurile noastre 😀

  • Robert Codescu May 21, 2014 at 6:44 pm

    Valoarea unui advertorial se poate calcula foarte uşor după formula:

    Page Rank X Reputaţie X Demnitate Blogger/foame de bani la care se adaugă un comision cât procentul de la poziţia Zelist !!! 😉

  • Georgeta Popoiu December 12, 2014 at 10:55 pm

    Incerc sa patrund si eu, usor pe aici, sa ma documentez.
    Mi-ar placea si mie sa scriu articole, advertoriale, dar nu stiu unde sa-mi ofer serviciile. Multumesv !

  • Alina June 27, 2015 at 6:57 pm

    wow, ai mare dreptate, pentru mine – care am noul domeniu este dificil, desi iti raspund prima data apoi nici macar nu se obosesc sa raspunde…deci multa lume vrea publicitate gratis. Chiar am fost abordata de o persoana ca vrea un articol pe blogul meu, si knd l-am intrebat ce ofera a amutit 🙂

    • Georgeta Popoiu June 28, 2015 at 9:23 am

      In viata, totul este cerere si oferta, totul are un pret, depinde fiecare cum se vinde, nu-i asa ? Eu nu consider ca un blog este ” murdar ” daca acrie articole sponsorizate, advertoriele, oricum pe un blog se scrie tot despre ce exista in viata, orice subiecte, pozitiv, negativ sau neutru, de ce sa nu primim bani pentru asta ? Este mai frumos cand unii scriu la infinit, aceleasi chestii preluate de la altii, pierd timp si bani pentru familie ? Pictorii picteaza gratis ? Sculptorii sculpteaza gratis ? Sigur, uneori fac si ei cate un cadou, in rest muncesc doar pentru bani. Popa canta gratis in biserica ? Totul este cum si ca cat isi vinde fiecare om serviviile, sau nu e asa ?

      • Georgeta Popoiu June 28, 2015 at 12:33 pm

        n viata, totul este cerere si oferta, totul are un pret, depinde fiecare cum se vinde, nu-i asa ? Eu nu consider ca un blog este ” murdar ” daca acrie articole sponsorizate, advertoriele, oricum pe un blog se scrie tot despre ce exista in viata, orice subiecte, pozitiv, negativ sau neutru, de ce sa nu primim bani pentru asta ? Este mai frumos cand unii scriu la infinit, aceleasi chestii preluate de la altii, pierd timp si bani pentru familie ? Pictorii picteaza gratis ? Sculptorii sculpteaza gratis ? Sigur, uneori fac si ei cate un cadou, in rest muncesc doar pentru bani. Popa canta gratis in biserica ? Totul este cum si ca cat isi vinde fiecare om serviviile, sau nu e asa ?

  • Spunsieu July 4, 2015 at 5:50 pm

    Dintr-una intr-alta am ajuns pe acest articol, l-am citit ca si eu am scris ceva despre cat sunt platite articolele publicate pe alte site-uri, sunt multe anunturi de job-uri de content writer care ofera fix un euro pe articol. Chiar remarcam cat de prost platita este o munca intelectuala in tara asta.

  • Robert January 14, 2016 at 5:58 pm

    2 ani de la postare şi încă de actualitate subiectul. Felicitări 🙂

  • Lorette - White Charm March 31, 2016 at 3:41 pm

    Intr-adevar, foarte actual articolul tau si citind toate comentariile chiar am invatat cateva lucruri importante in activitatea de blogging.

  • Roxy August 17, 2016 at 10:18 pm

    Încă sunt doritori de articole care nici nu vor sa audă de preturi de 100 lei, asa ca probabil destule bloguri publica mult sub aceasta suma.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.