Odată cu ceaiurile de la Fares am primit şi cartea scrisă de Andreea Raicu, Mănâncă şi arată bine!, din care mi-am tot propus să încerc nişte reţete. Încă nu am reuşit, dar m-am uitat de câteva ori prin ea, mai  mult pentru a mă inspira, decât pentru a urma vreo reţetă pas cu pas. Andreea este vegetariană de câţiva ani. Spune că mănâncă echilibrat şi nu se înfometează niciodată. A renunţat întâi la carne, apoi la toate produsele de origine animală.

În carte am găsit reţete pentru toate momentele zilei (mic dejun, prânz, cina), dar şi pentru gustări şi sucuri. Nu lipsesc nici sfaturile de la nutriţionişti renumiţi. Mi s-au încrucişat ochii citind unele ingrediente (foi de Nori, Arame, garam masala sau caju), aşa că m-am delectat privind pozele reţetelor şi mi-am făcut propriile mele combinaţii de ingrediente, cu care mă hrănesc de vreo două săptămâni (când nu mănânc pui la rotisor).

Nimic spectaculos, nimic ieşit din comun. Profit de salata verde care a umplut pieţele. O aşez pe platou sau într-un castronel, pun peste frunzele de salată felii de roşii, ouă fierte şi tăiate în patru, măsline fără samburi, printre ele câte o linguriţă de ton fără ulei sau cubuleţe de piept de pui fript. Nu este nimic bătut în cuie. De obicei fac salatele cu ceea ce am prin casă sau cu ingrediente de care îmi este poftă. Pregătesc un sos o mini-maioneză dintr-un gălbenuş de ou fiert, sare, piper, lămâie multă şi ulei, din care presar ici, colo, câte o bobiţă.

Ca de obicei, după ce m-au luat puţin peste picior, spunând că nu ar trebui să mă mai uit la Masterchef , ca să nu adorm cu burta goală, băieţii mei mi-au devorat salatele, apoi au început să se ridice cu pretenţii. Fiecare dintre noi are anumite preferinţe culinare, aşa că nu am altceva de făcut decât să pregătesc trei salate, cu lista de ingrediente în faţă. :)) Oricât m-aş strădui, nu scap fără reproşuri. Întotdeauna salata mea li se pare mai bună decat celelalte. :))

Ultima ediţie Masterchef mi-a plăcut mult, mult! Bine că a plecat fufa aia plină de ifose! :))