Masina Aro este un simbol istoric in industria automobilelor din Romania, deoarece a fost folosita atat de civili, cat si de militari pentru a se deplasa. Istoria uzinei Aro incepe in anul 1885 cand, datorita amplasamentului propice, se construia o fabrica de hartie si celuloza a companiei “Letea Bacau”. Fabrica si-a incetat activitatea in 1899, iar in 1933 a fost dezafectata. Intre anii 1941-1944, locul a fost folosit ca depozit pentru materiale de catre armata, iar din 1944 timp de aproape un an aici a functionat o sectie de pale de elice pentru avion apartinand Fabricii “I.A.R. Brasov”.
Intre anii 1945-1950 aici s-au executat reparatii ale mijloacelor de transport ce apartineau armatelor romane si sovietice. Dupa 1950, timp de 3 ani s-au produs: lacate, vermorele si pompe de stropit pentru agricultura si viticultura.
In 1953, fabrica s-a reprofilat pe productia de motociclete, producand un numar total de 12 unitati din modelul IMS 53.
Din anul 1957 incep sa se produca piese de schimb auto (cutii de viteze si motoare), an care coincide cu demararea fabricarii autoturismelor de teren IMS 57, M59 si M461. Desigur modelul pe care toti il recunosc este Aro 240, un model ce poate fi achizitionat ca macheta de la magazinulcolectionarului.ro sub forma de abonament Revista ARO 240 pachetul nr. 27 – nr. 112, 113, 114, 115 !
Una din alternativele de a avea masina viselor noastre este sa o achizitionam in dimensiune redusa. Gama de machete auto de la magazinulcolectionarului.ro ofera numeroase modele de Aro, si multe alte marci si modele renumite care au facut istorie. Atat pasionatii de masini, cat si de jucarii fac parte din aceasta afacere care continua sa se dezvolte an de an, pentru ca nu trebuie sa fim experti in vehicule pentru a le achizitiona. In plus, piata din ziua de azi este extrem de diversificata.
Masinile de tip auto sunt obiecte decorative, sunt bucati de istorie, marturii ale vremii si fac parte din evolutia industriei, pentru care au o valoare adaugata foarte diferita. Ca in cazul oricarui tip de colectie, exista mai multe „etape” sau colectii pentru cei mai multi colectionari, de la cele mai ieftine modele cu cea mai mica cantitate de piese si mai putine detalii, cele mai recunoscute si populare marci, pana la editiile limitate sau vechile replici.
Unul dintre primii pasi este sa inveti despre scara si diferitele dimensiuni care exista pentru masinile replici, asta cu intentia ca tu sa ai un scop si sa-ti faci colectia mai speciala.
In unele cazuri, cum ar fi replicile Aro, acestea sunt de obicei la scara 1:8, exceptie facand doar acele editii speciale sau limitate care ies in alte dimensiuni. In cazul celor mai mari machete, acestea sunt foarte apreciate sau uneori nu sunt de vanzare si sunt comandate de colectionarii impatimiti in cadrul unui proiect personal.
Cel mai bun lucru pentru a incepe o colectie este sa te specializezi intr-un singur tip de marime de model pentru ca la un moment dat nu vei putea acoperi intreaga piata, din cauza banilor cat si a spatiului de care ai putea avea nevoie atunci cand colectia se mareste.
Una dintre marile diferente dintre un amator si un colectionar este ca acesta din urma stie ce are si cunoaste ordinea lucrurilor, asa ca odata ce ai ales o tema trebuie sa obtii modele care se potrivesc stilului si gustului tau precum si bugetului tau, astfel incat daca vei cumpara prea multe machete, colectia ta va fi una productiva.
In ceea ce priveste pretul fiecarui model, depinde de calitatea sa de fabricatie datorita cantitatii de detalii, a prezentarii, a materialelor folosite, a calitatii sau a adezivilor daca este o editie speciala. In acest sens, numarul de unitati fabricate influenteaza si preturile, iar cu cat cantitatea este mai mica, cu atat valoarea este mai mare si invers.
Mai exista ARO? chiar sunt curioasa acum, dar credeam ca nu mai produc nimic.