Acum vreo doi ani, din senin, au început ”să dispară” facturile trimise de GDF Suez. Cel puțin așa ne-a sugerat funcționara cu care am stat de vorbă. Ne invita să îl luăm la întrebări pe factorul poștal, căci firma distribuitoare de gaze își face datoria și trimite lună de lună factura, deci clar nenea poștașul e vinovat că factura nu ajunge la noi. Dar nu ne-ar fi mai comod să o primim pe mail? ne-a mai întrebat domnița funcționară. Nu eram nici primii, nici ultimii care o pățeau. Era epidemie de poștași furăcioși în oraș, care nici măcar nu se deranjau să ne plătească facturile, dacă tot le ascundeau.
Ni s-a părut comod și sigur să primim facturile pe internet, așa că am acceptat propunerea doamnei. O perioadă treburile au mers bine, după care… Firma s-a gândit să facă economie nu doar la hârtia pentru facturi, ci și la salarii, așa că nu mai vine nimeni să citească lunar contorul, cum se întâmpla înainte. Deși stăm cu geamurile deschise întreaga zi, deși gătim o dată pe săptămână, iar în rest ne hrănim cu răcituri, sumele de pe factura de gaze sunt egale sau chiar mai mari decât cele venite pe timp de iarnă, când ținem centrala deschisă.
Singura soluție ar fi să telefonăm noi, în fiecare lună, pentru a da citirea contorului. Problema este că nu ne amintim mereu, în fix perioada dintre 2 și 4 ale lunii, să citim contorul. Așa se face că ne vin, timp de câteva luni, facturi de sute de lei, după care ne trezim cu facturi pe minus. Ultima dată nici nu ne-am deranjat să plătim factura la timp, știind că următoarea se va emite după citire și va veni cu datorii ale GDF Suez către noi. :) Dar trebuie să angajez pe cineva care să îmi amintească, în data de 2 a fiecărei luni, să citesc contorul de gaze, pentru a-mi putea menține tensiunea în limite normale… :)
da, se poate face si autocitirea. dar odata la trei luni tot vin ei si fac citirea si atunci regleaza lucrurile. nu e rau nici sa ai facturi ep minus, mai ales inainte sa vina iarna. iti faci provizii cum ar veni.