Întâi au apărut reclamele televizate ce întrerupeau filmul sau emisiunea preferată din ce în ce mai des, din ce în ce mai enervant. Oare cei care plăteau bani grei pentru ele nu îşi dădeau seama că deveneau agasanţi, transformând potenţialii viitori clienţi în oameni ce le vor ocoli ostentativ produsele? Oare nu îşi dădeau seama că mulţi îi vor evita tocmai din cauza reclamelor agresive, difuzate când omului îi este lumea mai dragă?
Apoi a apărut telecomanda. Acest mic obiect a fost cadoul făcut celor ce preferau să vadă un fragment din alt film sau din altă emisiune, în loc să privească şi asculte reclamele televizate, repetate la infinit. Câţi bani irosesc unele firme! îmi tot spun în gând, convinsă că mulţi procedează ca şi mine atunci când se difuzează reclame la televizor. Câte nu ar putea face firmele cu aceşti bani pentru a stimula cu adevărat consumatorii!
Activând în online de atâta timp, am avut ocazia de a primi diverse cadouri de la firme mai mari sau mai mici, cadouri care m-au făcut să zâmbesc, să ţopăi de bucurie sau să rămân blocată. Unii ştiu să se promoveze cu stil, alţii mai au de învăţat, iar noi, cei care ne petrecem timpul în online, îi putem ajuta cu poveşti sau sfaturi. Mi-ar plăcea să aflu, în comentarii sau chiar în articole scrise pe blogurile voastre, ce experienţe aţi avut cu produsele promoţionale primite şi folosite.
Uneori este de apreciat gestul, însă pentru promovarea unui produs, a unui serviciu sau a unei firme, gestul în sine nu este suficient. Să vă dau un exemplu. Am primit diverse cadouri, de-a lungul timpului, de la o anumită firmă cu care colaborez. Le-am apreciat pe toate, însă am folosit doar ceea ce mi se potrivea, ceea ce era cu adevărat util. Aceste obiecte, deşi au o valoare materială extrem de mică, au fost şi sunt ambasadori ai brandului respectiv, ori de câte ori ies din casă.
O umbrelă cu sigla firmei la vedere nu pare cine ştie ce. Asta până când trecătorii încep să îşi arunce ochii spre ea, iar prietenii să întrebe, curioşi, ce este cu firma respectivă. Atunci ştiu că le-am captat atenţia, că numele firmei le va rămâne întipărit în memorie şi va avea cel puţin efectul pe care îl au costisitoarele campanii tv sau radio. De foarte mare efect este şi stick-ul USB pe care a fost gravat numele meu. Îl port pe post de breloc, agăţat alături de chei, şi nu ratez nici o ocazie de a lăuda firma care s-a gândit să îmi ofere un cadou personalizat.
(fotografie proprie)
La începutul verii am primit nişte tricouri simple, inscripţionate cu numele unei firme. Nici că se putea găsi un produs promoţional mai potrivit şi cu efect mai mare. Este ştiut faptul că omul se bazează cu precădere pe memoria vizuală, că ea are impactul cel mai mare asupra creierului uman. Şi atunci, de ce să cheltui sume foarte mari pe reclame televizate (evitate cu ajutorul telecomenzii), când ai putea personaliza şi împărţi 100 de mii de tricouri cu aceşti bani, obţinând un rezultat mult mai bun?
Am dat exemplul cu tricouri, însă lista produselor sau serviciilor cu care pot fi clienţii fidelizaţi este infinită, pornind de la cele pe care firma le deţine şi terminând cu cele pe care promotion.eu le poate personaliza la cerere, dacă doritorilor nu le plac cele deja existente pe site. Observ că cei de la promotion.eu au în magazin genti termoizolante şi îmi amintesc rapid cadoul primit de la o mare firmă după ce am participat la un eveniment pe care îl organizase. Încă mai folosim în timpul verii şi la picnicuri geanta termoizolantă ce poartă numele firmei.
Despre toate aceste produse promoţionale şi despre multe altele am scris de-a lungul timpului pe blog. Articolele acelea încă îmi aduc vizitatori, iar firmele încă îmi trimit cadouri, motiv pentru care susţin ideea că o firmă îşi poate face reclamă folosindu-se de mediul online ce se dezvoltă tot mai mult. Bloggerii pot fi cei mai buni ambasadori, atât prin faptul că scriu şi păstrează pe bloguri articole pentru firmele ce înţeleg fenomenul şi ştiu să se promoveze cu stil, cât şi prin faptul că, oamenii fiind, petrec o parte din timp offline, afişând astfel produsele primite (tricouri, pixuri, accesorii pentru telefoane, sepci, rucsacuri, brelocuri, asta ca să vorbim doar de produsele cu adevărat ieftine).
Când vine vorba despre fidelizare, sunt prima care aplaudă iniţiativele producătorilor de ţigări. Ei ştiu bine cum să îşi păstreze clienţii, oferindu-le din când în când cadouri (brichete, ochelari de soare sau chiar pachete de ţigări din aceeaşi marcă), dacă oamenii pot dovedi că sunt fumători şi că deţin un pachet. Poate că a sosit momentul ca şi alte firme să le urmeze exemplul, să ofere clienţilor produse promoţionale utile, să apeleze la experienţa celor de la promotion.eu, pentru a putea alege cele mai eficiente produse promoţionale.
Si mie imi plac produsele promotionale! Cu cat mai voluminoase, cu atat mai bine! :D
Mai voluminoase si valoroase,clar. :)))
sunt fan tricouri personalizate!
Si mie imi plac. :)
tricourile personalizate si umbrelele sunt slabiicunea mea
La mine e poveste lunga cu umbrelele. Mult timp nu am folosit, stiind ca oriunde mergeam uitam sa le mai aduc acasa. :)))
Îmi plac tricourile personalizate cu condiţia să participe la un concurs de “tricouri ude”. ;)
Hi, hi, nu te dezminti, craiule! :)))
Radu :))))
:))))
Si eu am primit cateva obiecte promotionale pe care le folosesc cu drag: pixuri, stick-uri de memorie, tricouri.
Lista de obiecte pe care le-am primit de cand am blogul este interminabila. Cred ca faceam un articol de 3000 de cuvinte daca le insiram pe toate. :)))
Ador chestiile promotionale Mai ales daca sunt gratis ;)
Da, cele gratis sunt si preferatele mele. :)))))
ce tare e stick-ul!!!
Ma uitam la el in seara cand am scris articolul… Albul nu mai e chiar alb, de la atata folosire, dar tot imi e drag rau… :)
O astfel de promovare e intotdeauna un succes!
Iar blogosfera e dovada vie ca se poate… ;)
Cel mai fain cadou promoțional a fost o caricatura a mea primită la Webstock 2013.
Da, a avut un impact deosebit. Mi-o amintesc bine chiar si acum, dupa un an…
Nu pot sa nu ma intreb ce ar fi lumea fara marketing, respectiv promovare ? probabil ca mai putina culoare, stralucire, si cu siguranta, cu mult mai putine produse.
Da, trista si cenusie… :)
Ne bucuram din suflet ca umbrela si stick-ul ti s-au lipit de suflet, asa cum te-ai lipit tu de sufletul nostru, Vienela :)
Iar eu va multumesc pentru prietenie, pentru incredere, pentru tot ce insemnati in viata mea! :*
Da, şi eu cred că promovarea agresivă a unui produs îi face rău. Unii producători parcă nu au măsură ori vor să cheltuiască într-o lună toţi banii alocaţi pentru publicitate pe tot anul.
Probabil merg pe ideea “totul sau nimic!”… ;)
ooo
cunosc si eu fericirea primirii articolelor promotionale. atunci erau chiar de folos.
ce sa mai spun de fidelizarea celor de la tigari :))
au diverse tehnici de promovarea in care isi cunosc potentialul de clienti si ce le-ar fi de folos sau ce este mai atragator. asa cum ai dat exemple.
Da, nimic nu este mai placut decat momentul in care, pe neasteptate, iti bate curierul la usa si iti ofera un cadou. :))
Imi erau proaspete in minte tigarile, ca abia venise sotul meu de la magazin, unde intalnise o tipa ce promova o anumita marca. :))
Super!
Merci! :)
Bine te-am regăsit! Ai dreptate! Şi eu fac parte dintre cei care imediat ce văd publicitatea schimbă canalul. Din păcate acum s-au cam potrivit şi au cam toţi în acelaşi timp publicitatea, ceea ce e mai puţin plăcut, dar uite aşa las eu televizorul şi citesc net-ul. Aici găseşti produsele promovate mai ok. Eu cred în părerea sinceră a oamenilor, de experienţa personală pe care o au în utilizarea sau consumarea anumitor produse. Şi mie îmi atrage privirea un tricou reuşit, un logo care arată bine pe o geantă. Chiar dacă nu ştiu la ce e reclama sunt mai degrabă tentată să mă informez şi pot pe net să primesc mai multe informaţii decât poate publicitatea televizată să-mi ofere.
Bine ne-am regasit, Roxana! Tare imi lipsesc suetele de altadata!
Uneori am impresia ca sunt vorbiti intre ei cu reclamele difuzate in acelasi timp. Omul ramane inert in fotoliu stiind ca oriunde ar muta, tot reclama gaseste. :)))
De cand petrec atat de mult timp pe net, aproape ca nu ma mai documentez din alte parti. Am invatat sa caut pareri pro si cotra in online, sa le trec prin filtrul meu si sa iau decizii dupa ce sunt sigura ca am gasit adevarul. :)))
Şi mie îmi lipsesc :) Sper ca în anul ce vine să pot avea mai mult timp pentru scris, pentru mine, pentru suete :)
Si eu sper acelasi lucru pentru mine, desi o voce in cap imi tot sopteste ca ma mint singura. :)))
Iată o promovare de succes, pentru ceva care merită: tricourile personalizate! Și pentru celelalte produse, așa că… succes în continuare! :)
Da, e cea mai simpla si mai promitatoare metoda de promovare. Uite, de-a rasu-plansu: a fost un concurs in blogosfera. Tema interesanta, un premiu destul de valoros, iar pentru ceilalti participanti cate un tricou. Un tricou cu logo-ul firmei respective, adica firma a dat concurentilor dreptul de a-i face reclama gratuita intreaga vara. :))))
unele din produsele promotionale pe care le-am primit sunt chiar folositoare
Da, eu am o lista foarte lunga, insa in momentul scrierii articolului parca ma lovise ceva, ca imi zburasera toate din cap. :))))
Iti imaginezi cum as arata eu intr-un tricou personalizat?Ca o curca plouata.Ideea e geniala,dar eu sunt saritoare,tu sti!
Imi pot imagina cum ar arata eleganta ta nepotica intr-o rochita pe care sa scrie: Ma imbrac de la firma X. :))
Multumesc mult! :*
Uite o idee faina, am primit si eu produse personalizate, e drept ca doar la concursuri sau uneori la seminarii. Foarte faine. Cea mai recent primita e o umbrela de la Kaufland. Ce imi place la ea e ca nu e din aceea care se da peste cap la prima pala de vant, ci e zdravana si robusta. E un produs de calitate, nu unul dat doar ca idee, ci pt a fi folosit.
Da, cred ca acesta este si motivul pentru care folosesc umbrela primita de la iLUX. Este mai puternica decat vantul… :))
Ne place sau nu, exista reguli in ceea ce privește promovarea produselor unei firme in funcție de modelul de afacere ales. Unii se pot promova si la TV, altii doar mergând din casa in casa, etc. Statistic vorbind reclama ajunge foarte repede si subliminal in mintea cât mai multor posibili cumpărători daca e făcută la TV. Plus ca postul respectiv câștiga bani din contracte si ar putea realiza si emisiuni mai educative, sa zicem. Deci, sa nu ne plângem! Avem telecomanda si decizia ne aparține noua in totalitate.
Din pacate, cu cat reclamele la tv se inmultesc mai tare, cu atat emisiunile difuzate (ma refer la ai nostri) sunt mai proaste.
tricourile promoționale sunt unele dintre cele mai utilizate articole promoționale, dacă nu chiar cele mai, asta înseamnă că au succes nu?
Sunt convinsa ca au succes, altfel nimeni nu le-ar mai folosi. :)
frumoase
Asa este… :)
Nici companiile de bere nu sunt mai prejos, astfel ca in ultimii ani am reusit sa strang tot felul de cadouri, pahare, stick, genti. Bineinteles ca cel mai tare m-am bucurat la pahare pentru ca oricum aveam nevoie si cu atat mai mult ca sunt inscriptionate cu numele berii preferate.
Am avut anul trecut o punga de brichete de la Pall Mall. Le-am impartit cu o darnicie incredibila, ca aveau piatra dura si nu reuseam sa le folosesc. :)
Intentionat cred ca au dat brichete cu piatra ca sa imparti fericirea cu prietenii, ca altfel daca erau cu magnetou atunci le puteai folosi pentru aragaz :))) Eu mereu pierdeam brichetele ce le foloseam ca sa aprind aragazul ca stau in chirie si am unul antic. Acum mi-am luat aprinzator ca ala e mai greu sa-l pierd.
Ha, ha, e posibil! :))) La aragaz duc brichetele vechi, ramase fara prea mult gaz. Imi cumparasem si eu un aprinzator, dar mi l-au dat gata defect. Le-am spus de dulce in gand si m-am intors la prima dragoste, bricheta de 1 leu. :))))