Întâi au apărut reclamele televizate ce întrerupeau filmul sau emisiunea preferată din ce în ce mai des, din ce în ce mai enervant. Oare cei care plăteau bani grei pentru ele nu îşi dădeau seama că deveneau agasanţi, transformând potenţialii viitori clienţi în oameni ce le vor ocoli ostentativ produsele? Oare nu îşi dădeau seama că mulţi îi vor evita tocmai din cauza reclamelor agresive, difuzate când omului îi este lumea mai dragă?

Apoi a apărut telecomanda. Acest mic obiect a fost cadoul făcut celor ce preferau să vadă un fragment din alt film sau din altă emisiune, în loc să privească şi asculte reclamele televizate, repetate la infinit. Câţi bani irosesc unele firme! îmi tot spun în gând, convinsă că mulţi procedează ca şi mine atunci când se difuzează reclame la televizor. Câte nu ar putea face firmele cu aceşti bani pentru a stimula cu adevărat consumatorii!

Activând în online de atâta timp, am avut ocazia de a primi diverse cadouri de la firme mai mari sau mai mici, cadouri care m-au făcut să zâmbesc, să ţopăi de bucurie sau să rămân blocată. Unii ştiu să se promoveze cu stil, alţii mai au de învăţat, iar noi, cei care ne petrecem timpul în online, îi putem ajuta cu poveşti sau sfaturi. Mi-ar plăcea să aflu, în comentarii sau chiar în articole scrise pe blogurile voastre, ce experienţe aţi avut cu produsele promoţionale primite şi folosite.

Uneori este de apreciat gestul, însă pentru promovarea unui produs, a unui serviciu sau a unei firme, gestul în sine nu este suficient. Să vă dau un exemplu. Am primit diverse cadouri, de-a lungul timpului, de la o anumită firmă cu care colaborez. Le-am apreciat pe toate, însă am folosit doar ceea ce mi se potrivea, ceea ce era cu adevărat util. Aceste obiecte, deşi au o valoare materială extrem de mică, au fost şi sunt ambasadori ai brandului respectiv, ori de câte ori ies din casă.

O umbrelă cu sigla firmei la vedere nu pare cine ştie ce. Asta până când trecătorii încep să îşi arunce ochii spre ea, iar prietenii să întrebe, curioşi, ce este cu firma respectivă. Atunci ştiu că le-am captat atenţia, că numele firmei le va rămâne întipărit în memorie şi va avea cel puţin efectul pe care îl au costisitoarele campanii tv sau radio. De foarte mare efect este şi stick-ul USB pe care a fost gravat numele meu. Îl port pe post de breloc, agăţat alături de chei, şi nu ratez nici o ocazie de a lăuda firma care s-a gândit să îmi ofere un cadou personalizat.

stick usb personalizat

(fotografie proprie)

La începutul verii am primit nişte tricouri simple, inscripţionate cu numele unei firme. Nici că se putea găsi un produs promoţional mai potrivit şi cu efect mai mare. Este ştiut faptul că omul se bazează cu precădere pe memoria vizuală, că ea are impactul cel mai mare asupra creierului uman. Şi atunci, de ce să cheltui sume foarte mari pe reclame televizate (evitate cu ajutorul telecomenzii), când ai putea personaliza şi împărţi 100 de mii de tricouri cu aceşti bani, obţinând un rezultat mult mai bun?

tricou-pentru-dame-striker-personalizat

 

tricou-original-screen-stars-personalizat

Am dat exemplul cu tricouri, însă lista produselor sau serviciilor cu care pot fi clienţii fidelizaţi este infinită, pornind de la cele pe care firma le deţine şi terminând cu cele pe care promotion.eu le poate personaliza la cerere, dacă doritorilor nu le plac cele deja existente pe site. Observ că cei de la promotion.eu au în magazin genti termoizolante şi îmi amintesc rapid cadoul primit de la o mare firmă după ce am participat la un eveniment pe care îl organizase. Încă mai folosim în timpul verii şi la picnicuri geanta termoizolantă ce poartă numele firmei.

Despre toate aceste produse promoţionale şi despre multe altele am scris de-a lungul timpului pe blog. Articolele acelea încă îmi aduc vizitatori, iar firmele încă îmi trimit cadouri, motiv pentru care susţin ideea că o firmă îşi poate face reclamă folosindu-se de mediul online ce se dezvoltă tot mai mult. Bloggerii pot fi cei mai buni ambasadori, atât prin faptul că scriu şi păstrează pe bloguri articole pentru firmele ce înţeleg fenomenul şi ştiu să se promoveze cu stil, cât şi prin faptul că, oamenii fiind, petrec o parte din timp offline, afişând astfel produsele primite (tricouri, pixuri, accesorii pentru telefoane, sepci, rucsacuri, brelocuri, asta ca să vorbim doar de produsele cu adevărat ieftine).

Când vine vorba despre fidelizare, sunt prima care aplaudă iniţiativele producătorilor de ţigări. Ei ştiu bine cum să îşi păstreze clienţii, oferindu-le din când în când cadouri (brichete, ochelari de soare sau chiar pachete de ţigări din aceeaşi marcă), dacă oamenii pot dovedi că sunt fumători şi că deţin un pachet. Poate că a sosit momentul ca şi alte firme să le urmeze exemplul, să ofere clienţilor produse promoţionale utile, să apeleze la experienţa celor de la promotion.eu, pentru a putea alege cele mai eficiente produse promoţionale.