Cum faci clientul să revină la hotelul tău?
Ne place ca atunci când mergem undeva în vacanță, indiferent dacă locul ales este în centrul unei metropole sau la o pensiune din deltă, seara să găsim condiții optime, cu apă caldă, internet și un pat curat, cu lenjerii de pat din bumbac, mirosind a proaspăt. Sigur, excepție fac micile vacanțe petrecute în cort, însă nu despre ele vreau să vorbesc astăzi, ci despre hotelurile și pensiunile ai căror administratori se îngrijesc să ne fie bine, să rămânem cu amintiri frumoase și să ne dorim să revenim acolo unde ne-a plăcut. Tu faci clientul să revină?
Știm cu toții că se poate întâmpla ca pe afară să fie vopsit gardul, iar înăuntru să ne aștepte leopardul, după cum spune o vorbă din bătrâni. În cazul nostru, un leopard fioros, cu lenjerii de pat ieftine, de proastă calitate și, caz extrem, chiar murdare. Mai ales în sezonul estival, nu trece ziua fără să aflăm din ziare, de pe internet sau de la televizor că un hotel sau o pensiune și-a stricat renumele din motive simple, care țineau de bun simț. Cum să îți primești clienții într-un hotel murdar, cu lenjerii găurite, șifonate sau murdare?
Stau și mă întreb ce este în capul oamenilor care conduc acest gen de hoteluri. Oare ei nu știu cât de greu sunt clienții de atras și cât de repede li se poate schimba acestora impresia, dacă nu sunt primiți conform așteptărilor? Oare acasă la ei, când le rămân musafiri noaptea, administratorii acestor hoteluri îi culcă pe lenjeria de pat în care și-au iubit soția cu o noapte înainte? Mie mi se par a fi chestii ce țin de acea educație primită în primii ani de viață și tocmai din acest motiv aș vrea să le recomand astăzi să…
Să nu se uite la bani, pentru că își vor scoate rapid investiția, când faima va crește și oamenii îi vor căuta tocmai pentru că s-au îngrijit de toate micile amănunte care ne fac în concediu viața mai ușoară, mai frumoasă și mai curată. Orice hotel și orice pensiune care se respectă trebuie să aibă suficiente lenjerii de pat, de preferat de bumbac, să le schimbe la timp pe cele care dau semne că s-au degradat și să le trimită la spălat ori de câte ori este necesar. Sigur, mulți deja știu toate astea și le aplică. Cine sunt ei? Sunt cei care au succes an de an, sezon după sezon, sunt cei care au deja clienți fideli, ce se întorc cu plăcere la ei.
Îmi amintesc de o iarnă de demult, când am rămas peste noapte prin Sinaia cu niște prieteni și ne-am cazat la o doamnă cunoscută întâmplător. Pe atunci nu avea pensiune, însă închiria camere în propria casă, ca și cum ar fi fost pensiune. Am fost foarte plăcut surprinsă de curățenia care domnea acolo, de grija cu care doamna aranjase fiecare cameră, de lenjeriile de pat strălucind de curățenie și mirosind a proaspăt spălat. Bine-nțeles că tot la ea m-am cazat și în anii următori, după ce și-a deschis pensiune, ori de câte ori am rămas în Sinaia. Cam asta înseamnă să faci un client să revină…
Tu cum faci clientul să revină la hotelul tău?