Pe internet duduie economia, potrivit ultimului studiu

E lucru știut că românul își cumpără haine de calitate și de brand oricât de sărac ar fi. Suntem prea săraci ca să nu dăm banii pe astfel de produse, îl auzi spunând, mai mereu, pe al nostru concetățean stilat. Dintr-un studiu realizat în această vară de compania de cercetare de piață MKOR, tendinţa de cumpărare a celor ca noi, atunci când vorbim de shoppingul online, este una extrem de interesantă.

Internetul, sursă inepuizabilă de cumpărături cool

Specialiștii au concluzionat că, în urma efectuării celui mai nou studiu al pieței de fashion, trendul duce către cumpărăturile online. Internetul a fost ales drept a doua opţiune de cumpărare după magazinele din centrele comerciale. Potrivit acestora, aproximativ o treime dintre respondenţi susţin că fac achiziţii o dată – 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%.

Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%). Mai mult, peste jumătate dintre ei au spus că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat. Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site.

piata-de-fashion-win-or-fail

Să vină curierul!

Statul cu a sa Poştă Română (se zice că fură din colete) a pierdut lupta cu companiile private de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid. Potrivit autorilor studiului, vestea bună este că românii îşi păstrează şi o notă de naţionalism iar 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti. Pe de altă parte, cumpărătorii din mediul online cred că pentru o comandă medie de 122 lei magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport.

Campionii și aliații clientului: Facebook și Google

Cercetarea MKOR scoate în evidență faptul că peste jumătate dintre cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook.

În ceea ce privește aplicaţiile puse la dispoziţie de magazinele online, doar un număr limitat de utilizator o folosesc cu adevărat. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat. Oare câte magazine găsim la noi care să vândă pe Snapchat?

Voi când v-ați comandat ultima dată haine online? A fost o experiență plăcută?