10 sfaturi pentru un somn bun – activități înainte de culcare

M-am născut norocoasă. De când mă știu adorm imediat ce închid ochii. Sau poate că se întâmplă acest lucru pentru că dintotdeauna am făcut anumite lucruri înainte de a mă băga în pat. Spre deosebire de mine, atât sora mea, cât și nepotul au probleme și cu greu reușesc să adoarmă. În primul rând la ei m-am gândit când am început să scriu articolul 10 sfaturi pentru un somn bun – activități înainte de culcare.

Unii oameni reușesc să adoarmă ușor și să aibă un somn de calitate fără să depună nici un efort. Alții se zvârcolesc ore întregi în pat, adorm târziu și se trezesc obosiți. Cu sora mea, pentru că îmi permit, glumesc mereu: nu muncești destul, nu ești destul de obosită seara și din cauza asta nu reușești să adormi. Desigur, afirmația nu este adevărată, cel puțin nu în totalitate. :p

Există câteva metode prin care oamenii pot încerca să își ofere un somn mai bun. Puteți apela la diverse trucuri (cel cu număratul oilor nu se pune) și la anumite tactici de relaxare înainte de somn. Multe dintre ele sunt la îndemâna oricui și funcționează. Aș începe chiar prin a spune “pentru o viață sănătoasă…” faceți cutare și cutare lucru. Somnul este absolut necesar omului. În lipsa lui, nici corpul, nici mintea nu mai sunt chiar sănătoase.
dyfashion.ro

Sfaturi despre relaxare înainte de somn. Activități pe care să le faceți înainte de culcare pentru ca somnul de calitate să nu vă ocolească

Voi începe prin a specifica faptul că somnul de calitate este somnul bun pe care îl prindem înainte de miezul nopții, mai ales dacă ne oferim cele mai bune condiții. De asemenea, este important să ne relaxăm înainte de a adormi, pentru ca somnul să fie mai bun, fără zvârcoliri, fără trezire peste noapte și fără coșmaruri. Pentru a ne relaxa înainte de somn, ar trebui să ne eliberăm de gândurile de peste zi și să ne detașăm de tot ceea ce ne-a stresat/enervat/obosit.

Unii vor să afle “Ce să bei ca să adormi”. Sfatul meu sincer și dezinteresat este să alegeți să beți un pahar cu lapte cald. La mine funcționează perfect, e cel mai bun somnifer pe care l-aș putea lua. Puteți încerca și cu un ceai de cimbrișor aromat cu o felie de lămâie, dar jur că laptele e sfânt.

Ce să faci înainte de culcare. 10 sfaturi pentru un somn bun – activități înainte de culcare

După cum spuneam, există câteva metode prin care vă puteți oferi un somn de bună calitate. Am ales să scriu 10 sfaturi de bun simț care sunt la îndemâna oricui și care chiar funcționează. În cazul în care încercați câteva zile la rând și observați că nu au efect, sfatul meu este să mergeți la un control medical. Insomnia, somnul agitat, faptul că adormiți greu sau deloc, că vă treziți peste noapte etc poate fi un semnal de alarmă că în organism există o problemă de sănătate.

Iată care sunt cele 10 sfaturi referitoare la activități pe care să le faceți înainte de culcare:

1.Aerisiți cât puteți de bine camera.

Evitați să îngreunați aerul cu fum de țigară, parfumuri etc.

2. Faceți un duș.

Este o metodă simplă prin care organismul se relaxează, pregătindu-se pentru somn.

3. Dormiți întotdeauna într-o cameră întunecată și răcoroasă.

Închideți telefoanele, calculatoarele, luminile. Folosiți draperii groase dacă din stradă vine prea multă lumină. Încercați să păstrați încăperea unde dormiți cât mai răcoroasă. Căldura excesivă dăunează grav somnului.

4. Evitați cofeina și alcoolul.

Acești stimulenți vă vor alunga somnul sau vă vor aduce un somn agitat, de proastă calitate, din care vă veți trezi mai obosiți decât erați înainte de culcare. Evitați, pe cât posibil, să beți seara cafea, coca-cola, energizante sau alcool.

5. Dormiți întotdeauna pe lenjerie curată.

De preferat nu foarte parfumată. Lenjeria de pat trebuie să miroasă a curat, nu a tot felul de balsamuri, dacă vreți să aveți parte de un somn mai bun. Sfatul meu este să utilizați lenjerie de bumbac de cea mai bună calitate.

6. Puteți încerca să ascultați muzică liniștitoare înainte de a adormi.

La mine nu prea funcționează, pentru că muzica mă ține trează și alertă, dar cunosc oameni care doar așa reușesc să doarmă mai bine. Unul dintre ei este chiar fiul meu. Desigur, pentru fiecare om, conceptul de muzică liniștitoare înseamnă altceva.

7. Faceți o scurtă plimbare de seară.

În acest fel veți fi și puțin mai obosiți, și cu plămânii bine oxigenați. De când am doi câini, mă plimb seară de seară fie că vreau, fie că nu. Acest lucru are o contribuție decisivă – adorm în câteva secunde fără să depun nici un efort.

8. Evitați să mâncați prea mult înainte de culcare.

Este știut faptul că stomacul nu trebuie să fie prea plin atunci când ne băgăm în pat. Trebuie să îi dăm și lui timp să se relaxeze, nu să îl punem la treabă în timp ce noi dormim. În plus, dacă nu mâncați prea mult înainte de culcare, nici nu riscați să vă îngrășați.

9. Evitați să beți prea multe lichide înainte de culcare.

Chiar dacă veți reuși să adormiți ușor, vezica urinară își va cere drepturile peste noapte și vă va strica somnul. Beți multe lichide ziua și mai puține după ora 18 – ideal ar fi un singur pahar cu lapte cald.

10. Încercați să adormiți mereu la aceeași oră.

Organismul își va forma un automatism dacă vă băgați mereu în pat la aceeași oră, de preferat înainte de miezul nopții. Cel mai bine se odihnesc cei care adorm în jurul orei 21.

Sper ca articolul 10 sfaturi pentru un somn bun – activități înainte de culcare să vă fie cu adevărat de folos, ca să vă puteți bucura de un somn odihnitor.

Mai multe despre somn puteți citi aici:

Somnul, mijloc de recuperare a energiei

Pisica în casa somnului

10 sfaturi pentru un somn bun - activitati inainte de culcare

sursa foto