Skip to main content

Viitor erou intr-un viitor razboi

De la ce a pornit discuţia nu îmi aduc aminte, ştiu doar că a durat în jur de trei ore, timp în care eu şi soţul meu ne-am tot contrazis aducând argumente şi contraargumente. Poate doriti si voi sa aflati cum poti deveni viitor erou intr-un viitor razboi.

Eu susţineam (şi susţin) că este normal ca în caz de război să îmi apăr ţara, să lupt într-un fel sau altul pentru libertatea mea, a familiei mele, a tot ceea ce reprezintă viaţa mea. Nu ma simt erou spunand aceste cuvinte si sper sa nu avem un viitor razboi.

Soţul meu are o părere diametral opusă, pentru el viaţa este viaţa în orice condiţii, iar persoana lui este mai importantă decât libertatea ţării. I se pare normal să încerce să scape, el şi familia lui, chiar dacă asta presupune să ne ascundem, să plecăm pe alte meleaguri, fără să ne uităm în urmă, fara teama ca nu vom ajunge viitori eroi intr-un viitor razboi.

Dădeam exemple cumva nerealiste, pentru că un război astăzi înseamnă altceva decât războaiele din trecut, dar eram înfierbântată, nu reuşeam să mă fac înţeleasă, iar părerile lui mă enervau. El susţinea că nu ar putea omorî un om nici în cazul în care ar trebui să-şi apere viaţa lui sau a familiei, că dacă nu eşti făcut să omori oameni te blochezi în momentele cheie, eu nu concep să mă pitesc în timp ce un om încearcă să îi facă rău copilului meu, deci nu aş ezita să îl omor sau măcar să încerc(reţineţi că în discutia noastra este vreme de război).

Am vorbit despre revoluţie, despre părerile mele de rău că nu am putut participa activ şi totul s-a încheiat cu soţul meu făcându-şi trei cruci largi şi rugându-se să nu se pornească vreo revoltă, revoluţie sau vreun război în timp ce el nu este lângă mine, pentru că este convins că aş fi printre primii eroi căzuţi apărând ceva ce nu merită a fi apărat.

Comments
  • Viaţa-n imagini (220512) May 22, 2012 at 5:51 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Ovidiu May 22, 2012 at 6:57 am

    Sunt convins ca atunci cand as fi nevoit sa imi apar familia as avea taria sa ucid. Multi soldati spuneau ca in clipele alea mintea se deconecteaza de la realitate. Cheia supravieturii atunci cand sansele sunt impotriva ta e tocmai un blood rage condus numai de instinct, brutalitatea ta trebuie sa o depaseasca inzecit pe cea a dusmanului, astfel incat sa bagi frica in el. Si sotul tau e capabil de asa ceva, numai ca mintea rationala si sufletul ii spun acum ca e mai bun de atat. Pus fata in fata cu situatia respectiva, un barbat o sa isi apere mereu sotia si copilul cu o ferocitate de care numai oamenii sunt capabili atunci cand e nevoie.

    • Vienela May 22, 2012 at 7:23 am

      Si eu sunt convinsa de lucrul asta, dar aseara nu mi-am dat seama sa ii amintesc in cate situatii a luat foc pentru noi, cand i s-a parut ca suntem in cel mai mic pericol. Multumesc, astazi am cu ce sa il tachinez. :))

  • Radu May 22, 2012 at 7:17 am

    In 89′ eram student in anul 1 in Bucuresti si contrar sfaturilor parintilor (tatal meu fiind ofiter ) am fost in perioada 21-26 dec sa “arunc o privire”. Desi eram trecut pe nenumarate liste nu m-a dus mintea sa cer un certificat de revolutionar 🙁
    Cu intamplarile din zilele acelea as putea umple doua bloguri 😀
    Vienela intr-o situatie de criza (de razboi de exemplu) oamenii se schimba radical.
    Si exista o vorba “eroii si prostii mor primii !”

    • Vienela May 22, 2012 at 7:21 am

      Eu nu plang dupa un certificat de revolutionar, ci dupa faptul ca nu am avut ocazia sa ma integrez in acel grup care ma atragea. Si asa mi-am adus aminte ca exact de la apartenenta la grupuri a pornit discutia mea cu sotul.
      Acelasi raspuns mi l-a dat si el, dar nu a fost asa elegant: “eroii sunt prostii care se baga in fata si bine-nteles ca mor primii”. :))

      • Radu May 22, 2012 at 9:06 am

        Nu plang dupa acel certificat desi tare bine ar fi prins 😀
        A fost demult un reportaj despre o fata care fiind foarte subtire a intrat intr-un put ca sa salveze un copilas care cazuse acolo. Pompierii datorita diametrului putului nu puteau intra.
        A fost declarata eroina, felicitata de oficialitati de toate nivelurile, iar primarul localitatii a declarat ca pentru gestul ei comunitatea o va recompensa cu o casa complet utilata.
        Dupa 2-3 ani cineva a revenit cu stirea, acea fata nu avea nimic in plus fata de momentul respectiv, decat amintirea ca a facut ceea ce trebuia!
        In schimb acel primar, desi uitase de eveniment era cu mult mai bogat 🙁

        • Vienela May 22, 2012 at 9:29 am

          Oare de ce nu ma mira? Uite, pentru rahatul ala de primar care a facut o promisiune si nu a onorat-o nu as face nimic, dar pentru o fata ca aia , chiar daca nu o cunosti, merita sa lupti in tara ta. Merita sa lupti(chiar cu riscul de a-ti pierde viata) pentru copii, pentru oamenii care inca mai sunt oameni, chiar daca sunt mai putini decat ceilalti.

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Foto de inginer May 22, 2012 at 8:29 am

    Eu sunt un om pasnic, fara porniri “criminale”… Dar in momentul in care un copil i-a spart capul baiatului meu, iar tatal respectivului copil mi-a zis ca trebuia sa dea si al meu cu o piatra (eu incercam sa opresc sangele si sa-l duc in casa , deci nu pornisem scandal!) plus ca mesteca seminte flegmatic (gen:uite ce puternic si destept are tata), m-am dus la el si cred ca aveam forta sa-l strang de gat-dar am tipat si am injurat ca la usa cortului (lucru extrem de rar pentru mine). La un moment dat am luat si eu o piatra sa-i dau tatalui in cap , dar a aparut sotul meu si m-a luat in casa !. Deci nu zic niciodata”niciodata”… Sunt sigura ca in situatii extreme, reactionam pentru autoaparare !

    • Vienela May 22, 2012 at 9:10 am

      Nici nu trebuie sa se intample ceva, e destul sa imi imaginez ca cineva i-ar face rau copilului meu ca sa ma transform in Xena. In situatii extreme nici noi nu ne vom recunoaste. :))

  • addicted May 22, 2012 at 8:34 am

    Pentru familie merg pana la capatul lumii si in limba, pentru tara…. nu. Adica, sunt omul care e capabil sa apere si persoanele care nu merita dar nu cred ca as sari repejor si as ridica doua degete pentru a ma baga intr-un “razboi” pentru Romania.

    • Vienela May 22, 2012 at 9:11 am

      Pentru mine tara nu inseamna statul roman, ci oamenii care traiesc aici, casa mea, orasul pe care il iubesc atat de mult…

  • Vladimir May 22, 2012 at 8:46 am

    Ba din contra, omul e facut sa ucida oamenii fara sa clipeasca, mai ales cand actul e lipsit de consecinte (vreme de razboi). De aia sunt pedepse atat dure in timp de pace. Fiindca e prea usor sa ucizi un om. E o greseala de abordare in opinia mea. E foarte bine ca nu-i vine in mod normal sa ucida oameni, nu zic nu, dar cand e vorba de situatii de criza, gen “viata sau moarte” intra pe alt program si nu gandeste cu mintea de acum. Pur si simplu in caz de pericol vital se trece pe reactii de sistem nervos simpatic (ala cu “flight or fight”) se inunda corpul de adrenalina + altele si reactiile si rationamentele sunt foarte diferite. Unii fug, multi rup gaturi. Daca ar avea Rusia o rubla de fiecare daca cand un racan a spus ca “el n-ar omora pe nimeni” si ulterior a facut-o, ar avea cel mai mare buget de stat din lume :D. Iar cam dupa primii 1-2 ucisi “in aparare” cand se constata cat de usor poate fi ucis un om, dispar inhibtiile. Adrenalina sau nu. Problema e ca treaba cu “desensibilizarea” devine cronica si resetarea ulterioara e mai grea. Din nou, cand gandeste cu mintea de acum, de acasa de la caldura si cu cafea in mana. Sigur. E de preferat ca nimeni n-ar concepe sa o faca. Niciodata. La razboi e alta poveste.

    • Vienela May 22, 2012 at 9:19 am

      La un moment dat intrase in discutie baiatul meu, incercand sa ne opreasca, pentru ca nici unul dintre noi nu ceda, nu recunostea dreptatea celuilalt. Ne-a spus acelasi lucru: E foarte usor sa ucizi oameni, in timpul razboiului mai ales, iar daca o faci odata, nu te mai poate opri nimic.

  • Vladimir May 22, 2012 at 8:52 am

    Patriotismul e alta poveste. Depinde si de circumstante. Daca iti aperi tara (si implicit femeile si copiii din teritoriu) sau esti tu agresor. Am dubii ca traiesc vreun patriotism imens americanii din Irak. O fac pentru bani si acolo nu vor fi acte de eroism ci doar eventual momente de cinism gratuit. De asemenea conteaza si ca agresorul cat de mine esti motivat (spalat la creieri). De exemplu soldatii rusi in Caucaz nu se simteau agresori. Din contra.
    La final, ca si onoarea, patriotismul tine de caracterul si principiile fiecaruia. Dar sa vezi ce repede te transformi in patriot cand auzi un copil urland in limba ta fiindca altii ii omoara tatal sau mama. Cand tara, familia, prietenii sau poporul iti sunt agresate, apar alte instincte. E foarte-foarte usor sa judeci pe timp de pace iar in Romania de generatii nu a mai fost un razboi. Asadar toata lumea cam vorbeste acolo la modul ipotetic.
    In final razboiaele nu s-au schimbat prea mult. Sunt doar alte jucarii. Cand sunt. Cand nu sunt tot la bolovan in cap se ajunge. Razboiul a fost unul din motoarele progresului civilizatiei umane si am dubii ca se va renunta vreodata la el. Iar eroii din timp de razboi nu sunt neaparat eroii din timp de pace. Si nici invers.

    • Vienela May 22, 2012 at 9:23 am

      Eu sustin(acum, pe timp de pace :-P) ca nici daca familia mea ar fi la adapost nu as putea fugi, vazand in urma mea oameni speriati, raniti, fara aparare si fara speranta. Nu stiu daca exact asa as reactiona pusa in fata realitatii, dar cu cafeaua in mana pe fotoliu asa simt.

    • Ovidiu May 22, 2012 at 12:38 pm

      +1 , as vrea sa fie mai multi oameni cu un astfel de rationament.

      • Vienela May 24, 2012 at 4:31 am

        Din comentariile voastre inteleg ca mai sunt si altii care gandesc ca mine.

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Toby May 22, 2012 at 9:34 am

    “I don’t like to kill people,i’m just very good at that…”(John Reese).Asta e primul lucru care mi-a venit în minte.On-toppic: tind sa iau partea soțului tău.Daca ai ajuns la momentul în care iți găsești motive pentru a lua o viata deja ai eșuat.Pentru ca motivele sunt întotdeauna subiective:tara mea,copilul meu,prăjitura mea,jucăriile mele,etc.Eșuarea raționamentului nu vine de la motivele enumerate mai sus(caci unele dintre ele sunt foarte întemeiate) ci de la faptul ca primul lucru venit în minte este sa iei o viata pentru respectivele motive și nu sa găsești o soluție alternativa care ar cruța-o.

    • Vienela May 22, 2012 at 9:38 am

      Ce alternativa gasesti pe timp de razboi, cand la doi pasi de copilul tau sta un soldat strain cu pusca indreptata spre voi?

      • Toby May 22, 2012 at 9:46 am

        Prima ar fi sa îl faci sa înțeleagă pe respectivul soldat ca și el e copilul cuiva.Nu exista ființe născute special pentru a lua vieți.Nu la noi.La rechini e alta treaba.Asta ar fi un bun început.Știi cum am ajuns sa gândesc asa?Am un trecut militar ce mi-a mâncat vreo 6 ani din viata,am 2 metri înălțime și 120 de kile.Nu,nu sunt gras.Si am fost asa mare parte din viata.Crede-ma ca acțiunile violente în cazuri ipotetice ca cele expuse în blog ar fi pentru mine naturale și normale.Si totuși am fost învățat și m-am învățat sa gândesc altfel.Bineînțeles ca nu funcționează întotdeauna dar ma pot mândri cu faptul ca nu sunt niciodată prima mea opțiune.

        • Vienela May 22, 2012 at 9:51 am

          Iti inteleg punctul de vedere si nu incerc sa spun ca eu as avea dorinte ascunse de a omori oameni. Ipotetic, in razboi, daca un ceh, marocan, lapon vine spre copilul meu cu pusca pregatita sa traga nu am nici timp sa ii vorbesc, nu ii cunosc limba, iar omul este deja infierbantat(avem mai sus o explicatie- a lui Vladimir).

  • La Fee May 22, 2012 at 9:36 am

    Tara e o notiune abstracta! Tara e in primul rand familia fiecaruia, sunt cei vii si cei morti. Eu am multi trecuti in nefiinta. Dar ei exista inca pentru mine! Daca as pleca cine le-ar mai ingriji mormintele!
    După Revolutia noastra, multi eroi s-au aratat. Vai de noi!

    • Vienela May 22, 2012 at 9:42 am

      Suntem eroi inainte de razboi, suntem eroi dupa razboi, greu este sa fim eroi in timpul razboiului.

  • gabi May 22, 2012 at 9:50 am

    Dati-mi o arma si pornesc razboi cu guvernantii

    • Vienela May 22, 2012 at 9:51 am

      Dati-ne doua arme, ca plec alaturi de Gabi!!! :))

  • zdwub May 22, 2012 at 10:46 am

    Nu stiu daca m’as ambala prea tare pentru Romania…pentru mine m’as agita putin, dar nu la fel de tare ca in cazul in care ar fi vorba de cineva apropiat…pentru ca in cazul ala ..gandesc bine sau ciudat nu stiu, dar stiu ca as fi in stare sa sar in fata unui glonte sau as fi in stare sa apas pe un tragaci cu tinta bine pusa

    • Vienela May 23, 2012 at 4:26 am

      Mie mi se intampla sa ma bag in miezul conflictului si pentru oameni pe care nu ii cunosc, incercand sa aplanez lucrurile.
      Sa vina razboiul, noi suntem pregatite!!! :))

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • marius May 22, 2012 at 1:47 pm

    Oricum fii sigura, sau mai ales sotul tau ar trebui sa fie sigur si sa se bucure, ca are cine sa il apere in caz, de ceva neplacut. Asa se nasc eroii!

    • Vienela May 23, 2012 at 4:28 am

      :)) Nu parea deloc bucuros, ba din contra. El nu vrea o eroina, ci o nevasta vie!!! :))

  • Vladimir May 22, 2012 at 1:52 pm

    Chestia cu si ala e copilul cuiva tine pe timp de pace. Pe timp de razboi se aplica las’ sa planga mama altuia, nu mama mea. Eu zic ca pana cineva nu e realmente pus intr-o situatie de razboi (si nu fictiva) n-are cum stii cum reactioneaza in realitate. Toti visam sa reactionam intr-un anumit mod care corespunde idealului nostru de barbatie/feminitate. Toti credem ca suntem educati si ca suntem stapanii propriilor noastre reactii. Pana insa nu ne confruntam cu situatia respectiva (si cu gradul acela de intensitate), habar nu avem si nici nu putem banui cum reactionam de fapt. Si din experienta spun, multora nu le prea place ce afla. E ca vorba aceea ruseasca: onoarea e usor de avut pe burta plina, dar e o arta de pastrat pe burta goala. Eu-s de parere suntem setati sa supravietuim si ca in fiecare din noi e programul asta. Daca se manifesta egoist, altruist sau rational asta tine de alti factori si da, educatia e importanta, dar de multe ori ajunge apa de ploaie in situatii de criza. Educatia pe timpul si in timpul situatiilor de criza e altceva. Dar Romania n-a mai avut parte de una in ultimii 67 de ani.

    • Vienela May 23, 2012 at 4:32 am

      Sper sa nici nu apara prea curand vreo situatie de criza, chiar nu suntem pregatiti sa-i facem fata, din nici un punct de vedere.
      Sustineam ca nu ma tem de nimic, dar s-a dovedit a nu fi asa cand a inceput un cutremur in timp ce dormeam. M-am trezit buimaca, am inceput sa plang si stateam pironita in mijlocul casei, fara sa stiu ce sa fac. Si fusesem asa viteaza pana atunci… :((

  • rozy May 22, 2012 at 3:29 pm

    Eu imi iubesc familia ca pe ochii din cap, cand zic familie ma refer la Ovidiu, sotul meu, si apoi mamicile mele ( am doua, mama lui Ovi e si a mea), taticii mei( la fel) si fratii. Daca s-ar intampla vreodata sa le faca cineva rau, as fi in stare de orice. Mai degraba as lupta pentru ei decat pentru mine.

    • Vienela May 23, 2012 at 4:35 am

      Ce bogata esti, Rozy! Se pare ca spiritul de sacrificiu al romancelor nu cunoaste limite. Sper doar sa fim asa si in cazurile reale.

  • Ciprian Pardău May 23, 2012 at 7:06 am

    Buna dimineata, draga Vienela, de aici de pe plaiuri poloneze 😉

    • Vienela May 23, 2012 at 7:09 am

      Buna dimineata inca o data, Ciprian!

  • polimedia.us/fain May 23, 2012 at 9:06 am

    Viitor erou – Iubesc Viata…

    Discutii… eroice….

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • coolnewz/Ratatouille May 23, 2012 at 11:23 am

    tocmai cind ziceam ca il inteleg si ca poate as fi de partea lui, am ramas confuz cind ai spus ca el nu ar putea omori un om nici daca ar fi sa-si apere familia. In caz de forta majora si de auto-aparare (auto – include si familia) banuiesc ca l-ar pali!
    Pe de alta parte la tine cred ca este mai degraba “wishful thinking” 🙂

    • Vienela May 24, 2012 at 4:34 am

      As vrea sa nu vina niciodata momentul in care sa se confirme(sau infirme) vreuna dintre ipotezele tale, pentru ca un razboi ne-ar duce inapoi cu inca 100 de ani.

  • spanac May 23, 2012 at 11:28 am

    aici se potriveste bine melodia aia de la system of a down.
    praise the Lord and pass the ammunition!

    sa aperi tara?
    ce-a facut tara pt tine?
    mi-as apara familia si neamul, nu patria.

    zicala aia “fa-te frate cu dracul pana treci podul” e numa buna de aplicat noua.

    sa ne fereasca Dumnezeu de vreun razbel, ca acu nu-ti mai trimite compania a 12-a cu pusti si pistoale.
    apasa pe buton si-ti pica bomba chimica in piata universitatii.
    in 3 ore moare tot ce misca.

    nu se mai dau razboaie d-astea fata in fata, cu lunetisti, cu pac pac, cu bum bum.

    • Vienela May 24, 2012 at 4:38 am

      Era o discutie ipotetica si atat. Constientizam si noi faptul ca s-a terminat cu luptele in care se foloseau baionetele. Tara este locul unde am crescut, locul unde ma simt “acasa” si unde vreau sa traiasca si copilul meu, tara inseamna oamenii care vorbesc aceeasi limba ca si mine, care gandesc ca si mine.

  • Sebi May 23, 2012 at 6:34 pm

    Eu sunt intre.. jumi-juma. Pana la urma .. vorba lu’ spanac . Ce a facut tara pentru mine ? Pentru noi toti ? Nimic.In rest daca ar fi sa fie razboi .. as incerca sa apar tara.. pentru ca aici traiesc..nicaieri nu e mai bine ca in tara ta 🙂

    • Vienela May 24, 2012 at 4:40 am

      Sebi, nu cred ca este prea mult adevar in ceea ce spui. Ce a facut tara pentru tine? Dar tu ce ai facut(concret0 pentru tara? De ce asteptam intai sa primim si abia dupa ne gandim daca sa dam si noi?
      Dar imi place cum ai incheiat : “pentru ca aici traiesc..nicaieri nu e mai bine ca in tara ta”.

      • anonymous May 24, 2012 at 12:06 pm

        Nu trebuie sa te intrebi ce a facut tara pentru tine…ci ceea ce poti face tu pentru tara :P. Nu trebuie sa primesti nimic…doar sa dai…caci cu mult mai mult e fericit cel ce da decat cel ce ia 😛

  • Vladimir May 23, 2012 at 7:13 pm

    Pai in stilul asta e garantat ca Romania nu va fi niciodata in razboi cu nimeni :)). Numai zvonul sa fie de un potential atac si ar gasi respectivii dusmanul teritoriul gol si populatia emigrata. Mai ca-mi vine deja sa-i cred pe unguri cand afirma au venit..si au gasit teritoriul nelocuit fiindca nu mai era picior de daco-roman dupa ce s-a zvonit ca vin … :)))

    • Vienela May 24, 2012 at 4:43 am

      Cu comentariul asta ma faci sa ma jenez pentru conationalii mei. :))
      Si voi ati lasat portiuni din tara goale in anumite perioade, dar va avantaja clima, pe cand aici… Sau poate nu e o idee chiar rea. Oricine ar veni dupa plecarea noastra ar muri de foame rapid, iar noi ne-am putea intoarce linistiti. :))

  • Viaţa-n imagini (240512) May 24, 2012 at 5:29 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • elly weiss May 24, 2012 at 11:06 am

    Vad ca s-au incins spiritele pe aici… 🙂
    Cred ca exista si alte moduri de a face fata unui razboi, cel putin pentru mine. Nu stiu cat de eroina l-ar crede copilul pe parintele sau daca s-ar arunca in fata unui glont pentru el…cel mai probabil nu.
    Cred ca adevarul e pe undeva pe la mijloc. Si sunt convinsa ca in cazul acela, reactiile sunt cu totul altele si multi devin eroi din pura intamplare iar cei ce vor sa fie acum…atunci nu se stie. Vorbind asa, la modul general. Pentru ca e o situatie speciala, extrema chiar. Eu sunt in general o fire foarte temperata, chiar daca sunt foarte pasionala si ma bat, in razboaie de idei, cu multa lume. Dar numai din acelea 🙂 Deocamdata si sper ca si pe mai departe.
    Razboiul…nu vreau sa ma gandesc la el nici ipotetic.

    • Vienela May 25, 2012 at 6:06 am

      Cand iti aperi copilul nu o faci gandindu-te la recompense, ci o faci din instinct. In rest, ma repet, este o simpla discutie ipotetica… sper sa nu trecem prin asa ceva.

      • elly weiss May 25, 2012 at 11:44 am

        Doamne fereste 🙂 Nu despre asa ceva incercam sa spun. Ci ma refeream la faptul ca as face orice altceva, ORICE, dar sa fiu vie pentru copil. Caci asa i-as fi mai de folos. Asa gandesc eu. Fiecare vad ca vedem lucrurile intr-un anume fel. Noi, oamenii suntem atat de diferiti. De aceea niciodata eu nu cer altcuiva sa gandeasca ca mine. Pentru ca nici eu nu pot gandi la fel cu altcineva. Exista intotdeauna macar o nuanta 🙂 care face diferenta.

  • elly weiss May 24, 2012 at 11:06 am

    *cat de erou l-ar crede …am reusit o inadvertenta acolo 🙂

  • anonymous May 24, 2012 at 12:26 pm

    buna seara, vienela!

  • Viaţa-n imagini (260512) May 26, 2012 at 5:32 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. Posted in: 1 – Viaţa comunităţii ← Festival(uri) de teatru de amatori Fii primul care începe o conversație […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. Posted in: 1 – Viaţa comunităţii ← Clipe încremenite (010612) Fii primul care începe o conversație […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeOne blogger likes this post. Posted in: 1 – Viaţa comunităţii ← Clipe încremenite (280512) Fii primul care începe o conversație […]

  • Viaţa-n imagini (280512) May 31, 2012 at 12:09 am

    […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … […]

  • Viaţa-n imagini (300512) May 31, 2012 at 12:18 am

    […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri, DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida,Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo,mateescu, daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri, DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida,Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo,mateescu, daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, ccantomorala, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeBe the first to like this post. […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeOne blogger likes this post. Tag-uri:apă, Arieş, încremenite, Cheile Turzii, clipe, facebook, femeie, Florina, google, Iorga, primărie, România, stradă, teatru, Turda, Ulise, Zamfir Posted in: 89 – Bloguirea ← Clipe încremenite (300512) Fii primul care începe o conversație […]

  • Viaţa-n imagini (010612) June 1, 2012 at 12:13 am

    […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri,DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074,abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9,pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu,daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, crismary, doru, costin, carmen, … […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Viaţa-n imagini (030612) June 7, 2012 at 3:58 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Viaţa-n imagini (050612) June 7, 2012 at 4:20 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • Viaţa-n imagini (070612) June 7, 2012 at 4:28 am

    […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • […] Vă sugerez să citiţi: On Line, Turdeanu‘, Ulise, Zamphotograph, Amintiri, DeTurda, AEFC, Colecţionara, Florina şi lunapatrata, tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida,Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo,mateescu, daurel, ovidiublag, plutacupaparude, tudorenea, zoltybogata, pato, pensionarul,eumiealmeu, alexandrone, ccantomorala, crismary, doru, costin, carmen, … 46.577684 23.782740 Like this:LikeOne blogger likes this post. […]

  • […] tu1074, abbilbal, Alexandra, oanaclara, g1b2i3, Zinnaida, Biblioteca, Tury, patzanie9, pandhoraa, vienela, link-ping, piticivoinici, stropidesuflet, melly, teo, mateescu, daurel, ovidiublag, […]

  • rusoaica August 20, 2015 at 7:57 pm

    Pe de o parte, sunt de acord cu soțul tău. Nu mă înțelege greșit, părinții mi-au inoculat acea scânteie numită patriotism și toate cele, însă patriotismul consider că îl pot acorda doar unei țări care merită. România nu merită, din păcate. Amintește-ți de eroii Revoluției, că tot vorbeai de ei, uită-te astăzi în jur, și spune-mi pentru ce au murit. Spune-mi că nesimțirea, prostia, fărădelegea, corupția, etc, etc, din ziua de azi sunt „democrația” și „libertatea” pentru care au murit. De ce cred eu că au murit? Degeaba. Ca să nu fiu dură și să spun „de proști”. Și nu se aplică doar revoluționarilor, ci cam tuturor eroilor noștri. Cred că li se pune pe inimă veteranilor de război, când știu cum au suferit și văd ce s-a ales de sacrificiul lor.
    Cât despre a ucide, tot ceea ce este ființa mea, rațiunea mea, religia și toate cele, îmi strigă să „nu!”. Dar, ai dreptate. Sunt o mână de persoane pentru care nu numai aș ucide, dar mi-aș da și propria viață. La propriu.

    • Vienela September 7, 2015 at 7:32 am

      Cand ma gandesc la Romania, nu ma gandesc la ceva abstract, cum e “tara”, ci la oamenii care o populeaza. Din nefericire, cu fiecare zi care trece imi dau seama ca romanii, in loc sa devina mai buni, mai frumosi si mai inteligenti, parca se tampesc…
      August 2015 e luna in care m-am gandit pentru prima data in viata foarte, foarte serios sa plec de aici si sa nu ma mai intorc niciodata. Daca gasesc ceva pentru toti trei (eu, sotul si copilul), chiar plec fara sa privesc in urma.
      Eu ma gandesc de doua ori chiar si inainte de a omori o musca. Daca pot, prefer sa o alung. Dar cand e vorba despre copilul meu, despre oamenii pe care ii iubesc, imi fierbe sangele in vene.

  • Basil Krabel August 31, 2016 at 8:45 am

    Pe PFA nu poti avea angajati cu carte de munca, dar poti avea angajati cu contract de colaborare, sau ceva de genul. Cel putin eu asa stiu… Si probabil contabila respectiva la asta se referea cu 5 angajati.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.