Skip to main content

Cât valorează viața unui copil?

Nici că îmi pasă dacă cineva își va schimba părerea despre mine după acest articol! Chiar nu îmi pasă dacă unii îmi vor întoarce revoltați spatele! Le urez încă de pe acum drum bun și cale bătută! Am încercat întotdeauna să păstrez un ton moderat pe blog, să fiu politicoasă și să evit certurile inutile. Dacă astăzi nu voi reuși, salutare!

După cum probabil ați aflat, astăzi a mai murit un copil de patru ani, sfâșiat de o haită de câini. Era cu bunica și cu frățiorul său într-un parc bucureștean. De cum a apărut știrea, avocații maidanezilor au luat cu asalt site-urile și facebook-ul, încercând să ne convingă de faptul că nu animalele sălbăticite sunt vinovate, ci părinții care își învață copiii să fie răi, bunicii care nu luptă cu haita întărâtată, noi, oamenii, pentru că ne temem de ei, că nu îi hrănim pentru a-i face să înțeleagă că le suntem prieteni.

Am citit astăzi sute de comentarii, am urmărit zeci de discuții legate de acest subiect și la un moment dat am cedat, am dat curs pornirii de a-mi striga revolta. Nu, nu vă imaginați că am strigat la propriu, că am amenințat sau înjurat. Doar am întrebat, politicos, cum se poate proteja o mamă care se plimbă liniștită pe stradă, ținându-și copilul de mână, în cazul în care se vede înconjurată de o haită de maidanezi dornici să le guste carnea.

Nu agreez ideea de a-i omorî, nu știu dacă există o altă soluție, însă nu vreau să îi mai văd pe străzi. Vă pot spune zeci de povești despre câinii pe care i-am crescut și i-am iubit. Vă pot spune alte zeci de povești despre zilele în care mă întorceam în casă nervoasă, îl trezeam pe Mihai din somn și îi ceream să mă treacă de câinii de la ghena de gunoi, pentru a putea pleca la serviciu. Vă pot aminti de toți copiii și adulții care au fost mușcați sau chiar omorâți de câinii maidanezi ai României. Nu o voi face, pentru că știți și voi cum stau treburile.

Una este să te întâlnești cu câinele vecinului, ieșit să tragă două guri de aer curat, ținut în lesă, poate cu botniță, poate dresat, poate obișnuit cu trecătorii și alta este să vii noaptea de la schimbul doi și lângă bloc să te prindă 10, 20 de câini și să rânjească fasolea la tine, amenințând să îți rupă hainele și chiar carnea de pe picioare. Una este să știi că lângă bloc te așteaptă o cățelușă bătrână și alta este să întâlnești dulăii care își apără teritoriul.

Vă spun sincer că timp de mulți ani am plecat spre și de la serviciu cu mâncare în geantă de teamă că mă vor înconjura câinii maidanezi și nu mă voi putea apăra. Nu vreau să mai plec cu mâncare în geantă din casă! Nu vreau să hrănesc animale care ne omoară copiii! Nu vreau să îi ascult pe cei care spun că o biată bunicuță este de vină că nu a supravegheat copilul, că nu a alergat după el, că nu l-a salvat din colții câinilor maidanezi! Nu vreau să mă gândesc decât la faptul că printre noi trăiesc oameni care pun viața unui câine maidanez mai presus de viața unui copil!

Nu sunt vorbe în vânt! Mă voi implica în orice va fi nevoie pentru a curăța străzile de ei, pentru a scăpa de teama câinilor maidanezi. Habar nu am care ar fi soluția ideală. Știu doar că nu este normal, că este inacceptabil ca în anul 2013 să îți fie teamă să ieși pe stradă, să îți fie teamă să duci copilul în parc, să crezi că un maidanez este mai important decât un copil. Nu voi repeta vorbe spuse de alții și aprobate tacit de mine, nu voi vorbi despre vremurile în care copiii alergau pe străzi și prin grădini cu cheia de gât, fără bone și fără teamă, despre lipsa adăposturilor pentru câinii maidanezi, de primăriile care nu ne pot proteja, de nebunii pentru care viața unui câine maidanez este mai presus decât viața unui copil. Voi trece direct la fapte!

Spunea cineva astăzi că alergăm prin păduri să împușcăm ursul care a atacat un braconier, dar ne facem că nu vedem când un câine ne omoară copilul sau chiar devenim avocații acelui câine. Știu, sunt interese materiale mari la mijloc, dar cât valorează viața unui copil? Nu contest faptul că ne este cel mai bun prieten, atâta timp cât este cuminte și nu ne face copiii franjuri. Dar dacă s-a sălbăticit, dacă a luat orașul în stăpânire și nu îți permite să circuli liber, acel câine este mai mult lup decât prieten al omului.

La Simona pe blog am găsit niște fete care s-au decis să facă ceva în legătură cu asta, ceva de genul “ONG-ul care îi apără pe copii și adulți de maidanezi”. Dacă va rămâne doar în virtual sau nu, rămâne de văzut. Cert este că eu mă voi implica activ!

 

Comments
  • Cuvânta September 2, 2013 at 4:49 pm

    Nu se pune, cica era teren privat si in plus s-ar putea sa fie vorba de puradei. O sa se puna cand va fi vorba de un copil important, nu de un copil maidanez.
    Asa cum ucidem animalele am ajuns sa ucidem si copii. Pt ca acel pui de om nu a murit din cauza cainelui, ci din cauza oamenilor.

    • Vienela September 2, 2013 at 5:16 pm

      Teren privat, neprivat, cui ii pasa? Un copil a murit, maine va mai muri unul, anul viitor vor mai muri zeci sau sute si noi vom continua sa ne certam pe fb.

  • alma nahe September 2, 2013 at 5:08 pm

    Şi pe mine m-au încolţit. De nenumărate ori. Am scăpat de fiecare dată fiindcă nu m-am speriat. Îi vom omorî? Nu cred! Am văzut, la un moment dat, un posibil scenariu de final de lume. Nu imaginat de mine, de alţii! Câinii supravieţuiau, mult după ce totul fusese pustiit…şi pisicile. Toate măsurile care se iau sau se vor lua vor fi superficiale, nu mă îndoiesc. Dar eu, dacă voi întâlni pe stradă o haită de “lupi” nu voi da cu piciorul în ei. Încerc să nu mă înrăiască un incident nefericit.
    Dincolo de toate, părinţii nu vor fi supăraţi pe câini, ci pe bunică, care acum, la ora asta, nu mai e om. Acum lătrăm şi noi unii la alţii…şi cam atât. Mi-e milă de bunica aceea care o să-şi ia pe conştiinţă ceva ce n-a ţinut de ea, ci de întâmplare. I-adevărat, o întâmplare cauzată de neglijenţa celor care ar trebui să ţină câinii în adăposturile special amenajate. Nu voi deveni activistul nimănui…totul degenerează în mâinile şi prin gurile noastre.

    • Vienela September 2, 2013 at 5:14 pm

      Si totusi, ceva trebuie facut, Alma! Nu ne putem invarti in cerc la nesfarsit, pana cand cainii maidanezi si protectorii lor ne vor face sa stam incuiati in case…
      Nici eu nu dau cu piciorul in ei, nu le-am facut nimic niciodata, insa innebunesc cand vad ca moare un copil nevinovat si toti nebunii spun dau vina pe bunica sau chiar pe copil… Nici cainii nu sunt vinovati, sigur… Noi, oamenii, noi suntem raspunzatori si tot noi trebuie sa rezolvam.

      • Vladimir September 2, 2013 at 6:04 pm

        Exact, cainii vagabonzi voi i-ati produs, n-au coborat din paduri. Insa, spre deosebire de ei, voi aveti datoria morala de a avea mai multa ratiune. Solutia asta cu infometarea ma face sa vad negru in fata ochilor. Ala care o propune ar trebui tinut nemancat vreo 4 zile sa vada cum e. Ceva mai cinic de atat cu greu imi pot inchipui. Si mai idiot. Iar ala de o pune in aplicare merita sa fie victima uneia din haitele hamesite prin vointa lui…
        Nu zis ca sa nu fie scazute efectivele. Dar se poate si uman, nu in chinuri. Decent. Asa cum ar trebui sa o faca si sa o gandeasca o natie europeana in secol XXI. Nu cu solutii primitive de secol XVI. Mai astept sa aud una cu “sa le dam foc!”. Eu nu pricep si nu gasesc scuzabila incrancenerea irationala de a dori sa chinui niste animale care n-au nici o vina ca s-au nascut prin infometare. Si cu asta eu unul ma opresc aici, ca prefer sa nu mai citesc. Dar daca doamne fereste se aplica solutia cu infometarea sunt primul sa o spun ca n-aveti ce cauta in Europa. Si o vor mai spune si altii…

        • Vienela September 2, 2013 at 6:14 pm

          Nu, nu infometati, nu batuti, nu chinuiti. Dar cumva separati de oameni, de copiii care alearga prin parcuri… Altii cum or fi procedat, Vladen?

          • Dan September 2, 2013 at 6:40 pm

            Se ridica de pe strada si se tin in adaposturi. Se asteapta revendicarea din partea stapanului o perioada de timp (de obicei o saptamana).
            Daca nu se prezinta nimeni sa il revendice – e dat spre adoptie. Daca nu il adopta nimeni intr-un anumit interval de timp (de obicei 2 saptamani) – e eutanasiat.
            Simplu, fara istericale, fara falsi iubitori de caini care nu tresar deloc cand aud ca un copil a fost omorat, fara solutii utopice care n-au dat rezultat nicaieri.

          • Vienela September 2, 2013 at 6:59 pm

            Oare cat timp va trece pana cand vom vedea si la noi asemenea procedee? Pe mine m-au ingrozit astazi oamenii care pareau nepasatori fata de moartea unui copil.
            Ah, dar stai, ca noi deocamdata nu avem nici macar adaposturi pentru ei.

          • Vladimir September 2, 2013 at 7:33 pm

            Exact cum se procedeaza cand are potaia personala cancer si e eutanasiat. Cu ketonal veterinar. Potaia adoarme si trece la cele drept. Copiii aia nu alergau linistiti cu bunica lor prin parc, ai citit stirea cu toate detaliile? Oligofrena aia de baba a stat gandindu-se la cele sfiinte sau ciorovaind cu alta baba in timp ce un copil de 4 si altul de 6 ani au disparut din zona. A stat 20 de minute fara sa stie de ei! In orice tara civilizata (si sper ca si in Romania) o astfel de idioata este arestata si acuzata de omor prin imprudenta. Ba chiar copilul celalalt este luat din familia ce l-a neglijat. Singura vinovata de situatie e baba oligofrena. Si daca nu era “bunica” ci bona..lumea ar fi vazut altfel lucrurile. Cainii se aflau intr-un loc imprejmuit in care copiii NESUPRAVEGHEATI s-au strecurat. Cainii si-au facut datoria de paza, adica exact ce au fost instruiti sa faca. Nu erau vagabonzi. Ei si-au facut treaba! Bunica nu si-a facut-o. Orice adult e responsabil pentru minorii din dotare. Cum a indraznit vaca aia sa nu stie de copiii 20 de minute? Daca se ineca plodul, atunci pe cine dadea vina. Eu as ineca-o pe ea sa fie bunica copiiilor mei. N-am nimic cu cainii aia. Aia au facut ce au fost instruiti sa faca. Oligofrena aia ce scuza are?

          • Vladimir September 2, 2013 at 7:34 pm

            Sunt absolut de acord cu Dan.

          • Vienela September 2, 2013 at 7:42 pm

            Am vazut stirea pe un site, apoi nu am mai avut loc de ea pe fb. Se spunea acolo ca bunica i-a pierdut din vedere pe copii, ei au ajuns din parc intr-o curte parasita, a unei firme care a intrat anul trecut in faliment si acolo au fost atacati de caini MAIDANEZI, ai nimanui.
            Vladen, copiilor le sta bine alaturi de bunici. Au mai multa rabdare cu ei, ii invata diverse, dar clar nu vor putea tine pasul cu pustii plini de energie. Asta nu inseamna ca nu ii mai pot permite mamei sa imi duca copilul in parc.
            Tu in copilarie nu ai intrat prin curti abandonate? Nu ai alergat fara griji? In blocul unde am copilarit erau 60 de copii. De la 3-4 ani ieseau singuri afara, nesupravegheati de mame, bunici sau bone (acestea din urma erau doar in cartile pe care le citeam).

      • alma nahe September 2, 2013 at 8:47 pm

        Noi? Cum? Scriind texte? 😉 Nu cred! Sterilizându-ne câinii?! Ei, uite aici ar fi de discutat…chiar şi de scris! Dar mai mult, de făcut!

        • Vienela September 3, 2013 at 6:03 am

          Problema este ca nu stii de unde sa incepi… Oamenii nu reusesc sa se adune intr-un singur grup, ci fac mii de bisericute ineficiente, cele mai multe doar virtuale.

          • frmshk September 3, 2013 at 6:22 am

            Exact, aici e una dintre marile probleme. Noi putem foarte bine să dăm din gură – sau din degete pe tastatură – dar, cât timp nu facem nimic practic, ce să se schimbe? Și eu am amara senzație că nu suntem capabili să ne strângem suficient de mulți cât să facă vreo diferență, nu știu, poate că nu avem capacitatea asta, de a ne uni toți într-un glas…
            Și care-i soluția? Vom mai plânge când un copil va mai muri, vom mai eutanasia niște câini, alții se vor naște și același cerc la nesfârșit.
            Nu, nu zic că am eu soluția, ahh, aș vrea să o am, măcar pentru sentimentul ăsta de responsabilitate pe care îl am față de un copil – în locul acelui copil putea fi al meu, al tău, al oricuia, nu?

          • Vienela September 3, 2013 at 6:41 am

            Exact, Loredana! Poate fi copilul oricui, putem fi chiar noi intr-un final. Nu suntem capabili sa ne organizam, stam si ne certam intre noi, tinem cu tot dinadinsul sa ni se dea dreptate, in loc sa intelegem ca avem o problema si doar uniti o putem rezolva. Suntem extremisti, vrem totul sau nimic, nu putem vedea mai departe de lungul nasului, nu putem vedea ca uniti am putea scapa de problema fara sa devenim mai rau ca animalele.

  • Andreea D. September 2, 2013 at 5:13 pm

    Aparent oamenii iubesc mai mult câinii vagabonzi decât semenii lor şi încep să dea vina pe răutatea celui mic când un câine devine violent.
    Nu cred că există altă soluţie pentru câinii vagabonzi decât eutanasia. Anul trecut erau vreo 50.000 de câini vagabonzi in Bucureşti şi 50.000 în judeţul Ilfov, anul acesta cred că s-au dublat (o căţeliuşă face, în medie, vreo patru pui)…sunt mult prea mulţi, iar hrană prea puţină!

    • Vienela September 2, 2013 at 5:18 pm

      Rar am vazut caini costelivi prin orase. Intotdeauna se va gasi cineva sa ii hraneasca. Spunea cineva ca iarna adapostim in scarile de bloc maidanezii, dar alungam orice copil al strazii care vrea sa se incalzeasca pe un pres. Iti suna cunoscut? Oare e cineva care nu a vazut asa ceva in Romania?

  • Tudor September 2, 2013 at 5:45 pm

    Am discutat pe acest subiect cu persoane din diferite medii, de la doctori veterinari si pana la parlamentari. Singura modalitate de a scapa de cainii vagabonti este eliminarea hranei. Atat timp cat avem maldare de gunoaie si persoane care le duc mancare cu oalele in fata blocului nu vom scapa nici cu o mie de hingheri.

    Prezenta cainilor vagabonti este o dovada a lipsei de igiena a comunitatii. Cainii sunt animale nomade. Se duc acolo unde gasesc de mancare.

    • Vienela September 2, 2013 at 5:50 pm

      Cum i-am putea convinge pe aparatorii lor sa nu ii mai hraneasca? Poate doar daca punem jandarmii sa pazeasca haitele si sa le dea amenzi usturatoare celor care merg cu oala de laturi la ele.

      • Vladimir September 2, 2013 at 5:58 pm

        Si adica sa moara in chinuri timp de 4-5 zile de foame? In agonie= Cum naiba sa faca careva asa ceva? Ce neam de barbari sunteti voi? Si nu e vorba de barbarie e vorba de o lipsa crunta de logica! Pai daca animalul ala n-are mancare va deveni si mai violent! Nu o sa se lase jos sa moara! Va ataca! Eu unul as plati amenda si i-as hrani. Ba chiar as aranja si de un proces european fiindca in UE sunt legi de protectia animalelor. O solutie mai idioata, crunta, cinica si lipsita de randament cu greu imi pot inchipui. A facut cineva de pe aici foamea vreodata? Sa vada cum se moare de ea? Exact la genul asta de solutii cretinoide ma refeream mai jos. Cand vine vorba de asa solutii mereu imi revine in cap ca suntem 7mld si poate nitel cam multi…

        • Tudor September 2, 2013 at 7:47 pm

          Da, eu am facut foamea si stiu cum se comporta un animal flamand. Am vazut si oameni ai strazii morti de frig pe timp de iarna. Am vazut si batrani morti in azile de batrani. Am vazut si copii flamanzi in orfelinate.

          Vrei sa-ti spun ca a fost o perioada in care cainii vagabonzi au fost acceptati pentru a ne proteja de sobolani? Si in prezent mai aud de vecini care isi arunca gunoiul pe geam. Sa presupunem ca se va gasi o solutie civica si scapam de toti cainii. Ce faceti cu sobolanii care le ia locul? Ii vei proteja si pe ei? Nici ei nu au nicio vina. Parintii lor au avut de mancare.

  • Vladimir September 2, 2013 at 5:53 pm

    Mai, atat timp cat nu va transformati voi in fiare si cat pastrati in minte ca animalusele astea n-au nici o vina nici ca s-au nascut, nici ca-s infometate, nu vad unde e problema. Orice femeie activa trebuie sa faca parte dintr-o organizatie in care sa activeze.
    Pe de alta parte eu n-as intelege si n-as accepta nici o forma de cinism. Oamenii n-au scuza sa n-aiba ratiune. Cainii au. Din vina cui sunt cainii aia si salbaticiti si infometati? Din vina noastra.Cainii comunitari sunt vina publica si au aparut din cauza unor idioti. Anume acei idioti care in perioada comunista au demolat in prostie casele de la oras si au mutat posesorii stramosilor animalelor actuale in ghetourile alea de blocuri comuniste. Stapanii de catei si pisici n-au putut/vrut/fost lasati sa-si ia animalele in noua locuinta. Si asa au aparut cainii vostri vagabonzi. Fara nici o vina a lor. Si ca orice animaluse sufera, simt durere si simt foame. Cainii astia nu trebuie urati ci compatimiti.
    Cum spuneam, noi suntem inzestrati cu ratiune (macar in principiu) si sper ca daca luati masuri mai radicale sa o faceti cu mila fata de biata vietate. Fiindca mi-a fost dat sa vad caini ucisi in chinuri si atunci, cu tot respectul, eu tin cu animalul si ii dau in cap omului. Si n-as avea nici o mustrare de constiinta. Cainele ucide de foame, umanul de mai sus nu. El are voie sa fie irational, umanii nu. Deci, din nou, sustin orice initiativa atat timp cat este menita sa solutioneze problema si nu sa chinuie, sub pretext de razbunare, niste animale ajunse asa prin vointa si nechibzuinta noastra.
    Pe scurt, luati masuri daca vreti si puteti, dar sper sa o faceti cu respect pentru vietatea respectiva.

    • Vienela September 2, 2013 at 6:02 pm

      Vladen, eu nu vreau nici sa ii omoram, nici sa ii chinuim. Dar ceva trebuie facut, pentru ca este inadmisibil sa ne moara copiii in chinuri, muscati de caini. Iti imaginezi ce groaza si durere a simtit copilasul ala in ultimele clipe ale scurtei lui vieti?

      • Vladimir September 2, 2013 at 6:07 pm

        Da si groaza simte si un pui de caine cand e ucis in chinuri prin infometare de catre o fiindca superioara intelectual (cel putin in teorie). Nu zic ca nu mi-e mila de copil ci ca asta nu justifica gesturi de brute din partea noastra. Si, in general, nimic nu justifica o atitudine irationala. Chestia cu infometarea ii face pe cei ce au avut-o sa aiba intelectul si ratiunea cainilor de haita care a omorat copilul. Si atunci de ce mi-ar fi mai mila de umani?

        • Vienela September 2, 2013 at 6:17 pm

          Da, nu am da dovada de inteligenta si omenie facand asa ceva. Cum naiba sa procedam pentru a rezolva o problema ce pare fara rezolvare?

    • Cristina P September 2, 2013 at 6:14 pm

      ….eu iti doresc sa te fugareasca niste potai din astea – in conditiile in care eu doar TRECEAM pe trotuar spre casa , venind de la sala – si sa iti stea inima nitel in loc. Nu l-am lovit, nu l-am sperit, nici macar nu eram pe langa el … nu a reusit sa ma “guste”. traisca adrenalina si sprintu (deh am fost la sala, cum ziceam) si am reusit sa o tai repede pana la scara blocului….
      …cainii maidanezi nu traiesc 22 de ani, asa ca cei ramasi pana si de la revolutie sunt oale si ulcele de mult. traiesc progeniturile lor, hranite cu success de babe cu inima mare. si babelor alora le uresc sa le fugareasca protejatii…
      …ca eutanasia nu e solutie, poate e adevarat. dar macar sa ii adune cineva de pe strazi. si da, in arad nu sunt exagerat de multi. insa de la evenimentul mai sus mentionat mi-e ft frica de ei (cat a fi ei de mielusei …ash)
      …metionez ca imi plac cainii CU STAPAN. si niciodata nu am lovit vreun animal.

      • Vladimir September 2, 2013 at 7:37 pm

        Stimata doamna daca va oboseati sa cititi ce am comentat pana la sfarsit, pricepeati. Dar n-ati facut-o asa cum ati citit si stirea aceea pe sarite, dupa cum se vede. Nu-s impotriva eutanasiei. Sunt impotriva metodelor barbare si oligofrene de eutanasiat. Alea cinice facute de salbatici de secol XIV. CA v-au fugarist cainii mi-ar parea rau. Dupa ce v-am ctit insa tot comentariul consider ca n-am de ce sa-mi fie mila. Sper sa vi se mai intample.

      • Vladimir September 2, 2013 at 7:38 pm

        Exact asta spuneam, ca astia-s descendentii alora. Chiar nu pricepeti ce cititi? E grav..

        • Vienela September 2, 2013 at 7:48 pm

          Va rog eu mult, nu va luati la cearta! Toti am fost cam infierbantati din cauza acestui subiect. Acum inteleg mai bine de ce se feresc unii bloggeri (inclusiv eu) sa deschida anumite subiecte.

    • Tudor September 2, 2013 at 7:50 pm

      Iti recomand sa te muti cateva zile intr-o zona dominata de maidanezi. Sa vezi si tu cum e sa nu poti veni cu sacosa de la mall. Ai incercat sa te apropii de o haita de caini cu carne proaspata in sacosa? Sa-i vezi cum adulmeca si se apropie de tine dand din coada.

      • Vienela September 3, 2013 at 6:04 am

        Daca ai carne in sacosa esti un fericit. Stii ca te poti salva aruncand-o. Dar daca ai doar cartofi ce faci? Ca nu sunt interesati. 🙂

  • Cristina P September 2, 2013 at 6:17 pm

    ah dah, comentariul era @Vladimir.
    Vienela, dc pot ajuta cu ceva la vreo campanie in online, let me know

    • Vienela September 2, 2013 at 6:18 pm

      Cristina, astept si eu sa vad ce au de gand fetele acelea, apoi ma voi interesa, sa vedem ce solutii putem gasi.

    • Vladimir September 2, 2013 at 7:38 pm

      Era evident, eu nu-s oligofren 😀

  • zdwub September 2, 2013 at 6:27 pm

    Eu sunt complet de acord cu tine si complet PRO orice actiune prin care se scapa de cainii maidanezi…eu am probleme zilnic cu cei din jurul blocului meu, in fiecare zi cand ies din bloc trebuie sa ocolesc si sa merg cu atentie pentru a nu’i denraja…Nu conteaza ca e toata haita adunata sau e doar unul…mi s’a intamplat de atatea ori sa zic ca e doar unul si e ok, pot trece…in cateva momente de cand a inceput acel 1 sa latre, in jurul meu s’a format un ditai cercul din 10-15 caini nervosi, latrand si incercand sa ma muste de picioare…am mai povestit despre asta…si nici pana in prezent nu am gasit o solutie prin care sa pot scapa de ei…deci inteleg situatia si sunt complet PRO orice actiune contra acestor animale care numai prietenii omului nu se pot numi

    • Vienela September 2, 2013 at 6:34 pm

      Exact aceeasi problema o am si eu cu cei de la blocul meu. E suficient sa fie unul si sa latre, ca in cateva secunde te vezi inconjurat de 10 dulai cat vitelul. 🙁

  • sfbacterie September 2, 2013 at 6:36 pm

    Solutii exista si sunt la indemana tuturor.
    Vorbim mult despre drepturile copiilor si despre dreturile animalelor, dar sunt putini cei care fac ceva. Eu sunt norocos deoarece avem un criminal/om bun ( depinde de care parte esti) care ne scapa mereu de maidanezi.
    Asa au invatat si femeile in varsta care faceau zilnic tocana pentru vreo douazeci de caini ca in zona asta maidanezii sunt omorati sistematic cu otrava de sobolani pusa in mancare, asa ca urla impotriva criminalului fara a mai creste insa haite de caini pe langa bloc.
    Un veterinar spunea zilele trecute ca e mai bine sa fie eutanasiati cu stricnina maidanezii decat sa fie lasati sa duca o viata grea si chinuita pe strazi.
    Asa ca se poate. La mine in zona nu mai asteapta nimeni primaria si organizatiile cutu-cutu ci se ocupa chiar ei de problema….

    • Vienela September 2, 2013 at 7:01 pm

      Nu cred ca sunt chinuiti pe strazi. Cel putin cei din zona unde locuiesc eu sunt cat vitelul, dorm la soare toata ziua si se simt responsabili pentru masinile din parcare. Oamenii ii protejeaza si ii hranesc, convinsi fiind ca nu mai au nevoie de alarme la masini.

  • Adrian Manea September 2, 2013 at 7:30 pm

    Vienela, primăriile nu vor face nimic, vor spune că nu au bani pentru aşa ceva. ONG-urile nu sunt în stare să facă ceva concret, mă refer la cele care nu ascund inginerii financiare. Şi atunci, soluţiile tind spre extrem. Cei care iubesc atât de mult câinii ar putea da un exemplu. Nu e neapărat o soluţie, dar poate ajuta pentru a ieşi din acest impas. Aceştia pot lua câte un câine de pe stradă şi să îl hrănească / adăpostească. Sau să îl ducă la un adăpost şi să îi suporte hrana zilnică. Poate că un astfel de comportament ajută autorităţile să se trezească şi să se facă ceva concret. Ştiu că s-a mai discutat în trecut despre aşa ceva, fără urmări. Poate că acum suntem mai pregătiţi să încercăm rezolvarea problemei. Cei care iubesc câinii trebuie să se implice şi să găsească soluţii!

    • Vienela September 2, 2013 at 7:45 pm

      Cei mai multi considera ca isi dovedesc din plin iubirea daca le arunca de la etaj doua oase, fara sa se gandeasca mai departe. Da, discutii au tot fost, insa concret nu s-a rezolvat mare lucru.

  • belgianca September 2, 2013 at 7:31 pm

    Draga mea, eu aici raman. 🙂 SI mie imi plac animalele, nu sunt de acord cu ucidera in chinuri etc… Dar nici nu imi place sa ii vad suferinzi pe strazi si nici nu imi place ideea ca “stam la casa, avem pui si ii dam pe strada”. Mai zic doar ca ma simt super intr-un oras unde nu sunt caini vagabonzi. 🙂

    • Vienela September 2, 2013 at 7:46 pm

      🙂 Ai venit aici sa ne faci in necaz? 🙂 Te-ai apucat sa cresti porcusori de guineea in loc sa fi luat vreo doi, trei maidanezi cand ai plecat. 🙂

  • Tudor September 2, 2013 at 7:57 pm

    Vladimir, daca am fi fost atat de civilizati cum pretinzi, nu am mai fi avut parte de atatea mormane de gunoi in interiorul oraselor si de persoane care cauta prin tomberoane. Acum noi culegem roadele unei nepasari de ani de zile. Noi le-am permis sa se inmulteasca.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:05 am

      Unii dintre noi sunt, Tudor, dar eforturile lor nu pot fi vazute din cauza celor care nu dau doi bani pe curatenie sau respect fata de oameni si de locul in care traiesc.

  • Tudor September 2, 2013 at 8:05 pm

    In Focsani, unde locuiesc, maidanezii au inceput sa dispara dupa ce au fost introduse tomberoane si desfiintate gramezile de gunoi din oras.

    Repet – cainii maidanezi sunt animale nomade si trebuiesc tratati ca atare. Stationeaza si se inmultesc acolo unde au ce manca. Atat timp cat au ce manca in apropierea noastra, orice proiect va avea doar solutii temporare. Stiu ca este crud, dur si cum mai vreti voi sa-i spuneti, dar asta e realitatea.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:08 am

      Langa blocul meu, la ghena de gunoi despre care vorbeam, au incuiat tomberoanele unde gunoiul se aduna selectiv, lasand doar o fanta prin care sa introduci plasticul, hartia, sticla. Alaturi, intr-o nisa, sunt tomberoanele tip vechi, pentru resturi menajere. Acolo este deschis, este murdar si plin de caini (si de cautari de comori).

  • Tudor September 2, 2013 at 8:12 pm

    Intreba cineva mai sus ce le-as face vecinilor care le da mancare cainilor vagabonzi. 🙂 Cand locuiam in Bucuresti aveam pe scara un asemenea vecin. Dupa cateva discutii inutile i-am uns in mod repetat masina cu o solutie ce atragea cainii. Peste o saptamana facea naveta in Colentina.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:13 am

      🙂 Si cu cei care nu au masini cum procedezi?
      Uite, mi-am amintit acum de o doamna pe care o vad zilnic la gardul scolii generale din cartier. In curtea scolii, la un colt, a facut cateva culcusuri de caini care mai mereu au pui, ii hraneste zilnic… Nu stiu ce se intampla cu puii aia cand cresc. Cainii par destul de blanzi, dar e totusi curtea unei scolii, copiii alearga in pauze, se joaca, iar animalele sunt animale. Oare ce fac copiii care se tem de caini?

  • Tina September 2, 2013 at 8:32 pm

    Locul animalelor nu e sa circule libere si fara stapan pe strazi. Locuiesc in anglia de 3 ani si ma simt libera sa merg pe strada, spre deosebire de Romania, unde imi era frica sa ma duc la magazin caci ma incolteau maidanezii. Intr-un an iau luat, s-au mai rarit, dar au uitat sa-i mai sterilizeze, s-au inmultit, s-au inrait si acum ti-e frica sa mergi pe strada. Nu sunt de acord cu chinuirea, insa cu eutanasierea da. Ne pun in pericol viata.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:15 am

      Prin Ploiesti a fost un mare scandal de curand. Am citit pe un site ca intr-o noapte au iesit la vanatoare oamenii cu niste dube si au adunat cateva haite. Ce au facut cu acei caini nu stiu, dar pozele facute de persoanele care au auzit galagie si au iesit la geamuri aratau ca nu i-au menajat. Mi-am amintit de hingherii de altadata.

  • Viața pusă în…plan secund | BLOG D'AGATHA September 2, 2013 at 8:34 pm

    […] și http://vienela.ro/cat-valoreaza-viata-unui-copil/ pentru că am încredere în opinia […]

  • Dana Lalici September 2, 2013 at 8:42 pm

    Admirabil articol, Vienela! Am simtit tot sufletul pe care l-ai pus in el. Si iti aprob fiecare cuvant. Nu stiu prin ce metoda am putea scapa de amenintarea cainilor vagabonzi, dar stiu ca oricare ar fi metoda as aproba-o. Pentru ca oricat de mila mi-ar fi de ei, mi-e mai mila de mine. Si imi amintesc groaza aceea rece, animalica, pe care am simtit-o incoltita de o haita, intr-o seara.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:17 am

      Mie mi s-a intamplat de multe ori sa fiu incoltita noaptea de caini. Lucram intr-un sat vecin si daca pierdeam ultima masina eram nevoita sa ma intorc in oras pe jos. Nu era mult de mers, dar treceam prin locuri unde erau haite la fiecare colt de strada. Intr-adevar, o groaza rece, animalica, asta simti cand te vezi singur, cu zece caini in jurul tau. Invatasem sa iau cu mine paine si oase, pentru a-i pacali.

  • Diana September 2, 2013 at 9:21 pm

    Iubesc si cainii maidanezi dar moartea copilului nu ma va feri de traume. Fetele despre care amintesti au pornit aiurea, din punctul meu de vedere! Ar fi putut face un lucru bun fara sa “atace” alte persoane dar, banuiesc, sunt tinere si asa stiu ele ca se face: dai in altul daca vrei sa obtii ceva in interes propriu. Poate ar trebui o oarecare colaborare, discutii calme, cu argumente dar mai ales cu solutii care sa convina ambelor parti!

    Au rastalmacit ceea ce scrie, de fapt, in hotararea de care ele amintesc. Acolo scrie ca adapostul primariei nu are suficiente locuri si s-ar incalca legea daca ar inghesui cainii. Apoi, hotararea se refera la faptul ca cetatenii pot OPTA pentru returnarea cainilor si vor nu vor cainii vor fi eliberati pentru ca primarul n-are bani pentru caini!

    Daca tot facem referire la legi si hotarari sa o facem pe bune, nu doar sa sifonam pe cei care citesc si nu se vor deranja sa afle mai mult.

    Da, se poate declansa o trauma celor care au ingrijit cainii BLANZI! Din zona. Sa nu sublinieze cu rosu idei scoase din context!

    In momentul in care zici “baba nebuna” generic, fara a gandi ca sunt si fete tinere care hranesc cainii in jurul blocului, sunt si copii, sunt si babati tineri sau mai putin tineri – intre care unii au avut, unii isi doresc un suflet langa ei, unii dintre ei sunt singuri cuci si “asociatia” nu le permite sa aiba un caine daca nu platesc intretinere pentru el etc s.a.m.d. fetele respective nu vor putea face altceva decat sa se certe in virtual sau sa spere ca vor ajunge sa fie vazute (eventual mai des) la TV. Si, ca sa nu fac nota discordanta cu modul lor de a aborda problema, mistocarind pe cei care au alta parere, scriu: pacat ca nu mai e OTV, ca ar fi avut spatii de emisie ample pentru ele si furia lor impotriva “babelor nebune” intre care regasim si copii! Mi-ar placea sa stiu cand au intrat ele ultima data intr-un adapost privat pentru caini si unul al primariei, cand au fost voluntar pentru caini… Dar mai bine, lasa… 🙁

    Revin! 🙂 Inca nu am citit si comentariile!

    • Vienela September 3, 2013 at 6:20 am

      Sigur, grupurile pe fb si discutiile inutile nu ajuta. Era doar ideea de a porni de undeva. Cand m-am apucat sa scriu articolul nu vazusem decat ca vrea sa porneasca de undeva si ca isi cauta sustinatori.

  • Diana September 2, 2013 at 9:51 pm

    “Cuvanta” pune punctul pe “i” – copilul acela a murit din cauza oamenilor.
    Apreciez punctul de vedere exprimat de “alma nahe”. Stie, si ea, ca frica “ucide”, in primul rand.
    Interventiile – fara ocolisuri ale lui Vladimir merita sa fie distribuite online pe “scara larga”!
    Intrebi, la un moment dat, Vienela: altii cum or fi procedat? Simplu! S-au implicat activ: au construit adaposturi “punand mana de la mana”; cetatenii altor state adopta caini gata sterilizati si nu sunt obligati sa plateasca “intretinere” pentru ei; cetatenii altor state doneaza bani asociatiilor care au in grija caini si pisici (si alte animale), sponsorizeaza “ambulanta animalelor”, sponsorizeaza “politia animalelor” iar oamenii care lucreaza in institutiile amintite chiar iubesc animalele, nu pleaca de acolo cu mancarea animalelor! Pe scurt: comunitatea se implica, nu cere (numai) de la edili!
    Dan vorbeste de lipsa tresaririlor celor care iubesc maidanezii! Si il intreb (nu vreau raspuns): de unde naiba stie el asta?! In rest, are dreptate, oarecum, despre ce si cum cu animalele, in anumite situatii…

    • Vienela September 3, 2013 at 6:23 am

      Ehe, pare simplu si frumos. Singura problema este ca romanul abia are bani sa isi intretina familia. Plus ca nu suntem educati asa. Consider ca tot la copii ne este speranta, de acolo trebuie pornita educatia.
      Diana, asa cum ti-am spus si pe fb, am fost socata citind ca acel copil a meritat sa moara pentru ca a speriat cainii si ca parintii lui si-au meritat lectia primita.

  • diana.r September 2, 2013 at 9:54 pm

    hmmmmm … solutii ??? cu regret dar …. va trebui asteptat …. poate peste 20 de ani … si înca …. problema nu este de azi ….:(

    • Vienela September 3, 2013 at 6:24 am

      Ma tem ca ai dreptate. Doar daca ne vom educa copiii avem o sansa sa scapam. Noi, cei trecuti de o anumita varsta, se pare ca nu suntem capabili de prea multe.

  • Diana September 2, 2013 at 10:05 pm

    Adrian Manea are idei bune – si care sunt, deja, puse in practica in unele zone! Sunt oameni care si-au asumat intretinerea unor caini in adaposturi! Sunt oameni care si-au asumat si intretinerea unor ursi, in rezervatia de la Zarnesti. Dar, cuvantul cheie este “oameni” 😀

    Si cei care afirma ca iubesc oamenii ar trebui sa se implice in rezolvarea acestei situatii! Gresesc?

    Contrar credintei “populare” cei care iubesc cainii sunt muuuult mai putini decat cei care nu vor sa miste un deget nu pentru animale, ci pentru semenii lor, la care tin atat de mult!!! Inteleg ca un individ nu iubeste cainii! Dar isi iubeste semenii? Ar fi in stare sa zica DA! Si sa faca… stanga-n prejur daca i se cere ajutorul… Si zice ca pe el nu-l intereseaza cainii! Bine, dar ai zis ca iubesti oamenii! Pe oameni ii ajuti daca ma ajuti sa adun cainii si sa-i duc in adapost!
    😉

    • Vienela September 3, 2013 at 6:27 am

      Sigur ca ar trebui… Problemele apar din cauza ca oamenii nu inteleg cat este de important sa ne unim, indiferent daca suntem iubitori de caini sau de oameni. Tara este impartita in doua la acest capitol: unii vor cainii liberi si fericiti, altii ii vor morti. Prea putini sunt cei care se gandesc ca exista si solutii de mijloc.

  • Diana September 2, 2013 at 10:20 pm

    Ooooo! Daca ceea ce Vladimir scrie e real atunci… mi-e mila de copiii (viitorul) Romaniei!

    Eliminarea hranei!? Ce-ati patit?!
    Cainii de pe strada nu sunt grasi, toti, pentru ca sunt bine hraniti! Sunt asa grasi pentru ca, cei mai multi, sunt “sterilizati” – si se ingrasa oricum!
    **
    Multi tot ii trag cu eutanasierea! Mi-ar placea sa-i vad facand asta unui caine sanatos care le linge mainile in care tine seringa cu serul ucigas, crezand ca va fi hranit, nu ucis! Dupa ce serul se va strecura in vene sa ii priveasca ochii cum se intuneca si pleoapele cum se inchid incetisor… Ce usor e sa zici: ucide-i, naibii! Du-te tu si fa-o, cel care-i vrei ucisi! Sau… lasa seringa, du-te crapa-le capul si imprastie-le creierii! Mare lucru! Doar esti om si ala-i animal! Sigur, animalele, se zice, nu au constienta vietii si a mortii. O au. Nu o “inteleg” (ca oamenii), dar ele stiu ca mor…

    Te doare sufletul si cand e vorba despre un caine bolnav, dar despre unul sanatos? Sunt in lumea asta mare oameni care au adaposturi pentru caini asa-zisi violenti! Si… culmea! Putini caini mai raman “violenti” dupa ce sunt scapati din mediul violent in care au crescut… Dar e vorba despre oameni, acolo… 🙁

    Sanatate sa aveti! Si numai de bine sa aveti parte! Sau, cum zic batranii: fiecare dupa sufletul lui! 🙂

    P.S. Sa nu va imaginati ca nu m-a muscat vreun caine! S-a intamplat, dar din vina oamenilor – si asta e alta poveste!

    • Vienela September 3, 2013 at 6:29 am

      Diana, eu vorbesc din ceea ce vad la mine in cartier. Au fost luate de pe strada niste catele acum cativa ani, au fost sterilizate, apoi aduse inapoi. Dupa o jumatate de an, toate asteptau iar pui. Cum naiba e posibil?
      Nu, eu clar nu as putea omori un caine cu mana mea. Nici macar nu as putea da in el… E usor sa vorbesti din spatele monitorului, sa strigi Moarte cainilor!

      • Mihaela September 3, 2013 at 2:38 pm

        Cine le-a sterilizat?
        Vreunul din cei care au observat chestia asta, ca banuiesc ca nu ai fost singura, a scris macar un email primariei pe tema asta? Ca sa fie amendat ONg-ul care a primit bani si nu si-a facut treaba, sa nu mai primeasca bani pentru ceva ce nu face si poate sa lase locul unuia care nu prinde bani de sterilizari ca nu e condus de cine trebuie.
        Trebuie sa cerem socoteala autoritatilor de fiecare data cand vedem ca gresesc, nu doar dupa ce se intampla o tragedie.

  • Hana September 3, 2013 at 12:19 am

    Cei care iubesc atat de mult maidanezii ar trebui sa fie pusi in situatia sa faca ceva concret. Nu doar cei care nu-i mai vor. Iubesti maidanezul din fata blocului, atunci ai 5 zile la dispozitie sa-l iei din adapostul in care tocmai a fost dus. Nu-l iei si nu vine nici vreun alt iubitor de caini sa-l ia, e eutanasiat. Si eu sunt iubitoare de animale, am avut si caine de talie mare si nenumarate pisici in apartament, dar situatia cainilor maidanezi e scapata de sub control. Eu am fost la un milimetru de un accident de masina din cauza unui maidanez care mi-a sarit in fata masinii pe DN1, chiar la intrarea in București. Am dat peste el, mi-am facut radiatorul praf, tremuram la propriu cand a trebuit sa cobor sa vad ce am facut si doua zile n-am mai fost om, cum s-ar zice. Apoi m-am consolat cu ideea ca acel caine nu avea ce cauta acolo.

    • Vienela September 3, 2013 at 6:32 am

      Diana are dreptate! Nu doar iubitorii de maidanezi ar trebui sa se implice, ci si cei care spun ca iubesc oamenii. Pana la urma este vorba despre vietile noastre, ale copiilor nostri… Uite, am scris aici cateva cuvinte despre adapostul pentru caini de langa Ploiesti. http://vienela.ro/in-colonie-la-pleasa/

      • Vienela September 3, 2013 at 6:33 am

        Ah, e groaznic sa treci prin asa ceva, sa vezi moartea cu ochii din cauza ca ti-a iesit un animal in fata. Vazusem la tv ca prin alte tari le ies oamenilor in fata elani… Unii nici macar nu scapa… Iti dai seama cam cum e cand iti sare pe parbriz un animal de cateva sute de kilograme.

  • Diana September 3, 2013 at 1:57 am

    La fel sustin si eu, Hana, cainii maidanezi au scapat de sub control! E plin de ei! Sunt multi oameni care iubesc acesti caini – si eu ii iubesc – dar trebuie facuta o diferenta clara intre cainii maidanezi si cainii deja salbaticiti – si care sunt cu adevarat ucigasi si trebuie eutanasiati. Acesti caini salbaticiti sunt, in general, in haite, pe la marginea oraselor, prin padurile de pe langa sosele… Sunt cu adevarat salbatici si, dintre ei, unii ajung in orase, sate etc, devenind “sefi” de haita – si ceilalti iau exemplul sefului. Acei caini trebuie cautati si eutanasiati, in primul rand.
    Sunt “hale” pe unde sunt multi caini – aici, autoritatile pot interveni usor (dar nu vor, desi se face presiune asupra lor in acest sens) Cei care au caini pe langa hale, institutii etc si vor sa-i pastreze acolo trebuie sa le faca si carnet de sanatate, trebuie sa le faca adapost si sa ii tina inchisi intr-un areal – sa-l numesc asa – potrivit pentru ei. Exista lege in acest sens. De undeva trebuie inceput! Dar ma duc eu – ma bate vantul – si-i spun malacului care are hala sau mai stiu eu ce – ca legea zice asa! Nu-mi rade in nas? Dar cand mergem mai multi la primar (fara scandal si chiar daca iubim si chiar daca nu iubim cainii vagabonzi), malacul isi poate schimba atitudinea si ori renunta la caini ori face ceea ce trebuie – si aici intervine alta problema: edilii nu au bani pentru intretinerea cainilor, adaposturile privatilor sunt arhipline si daca iau caini in plus peste cum prevede legea vine cineva de la primarie si ii amendeaza si uite asa, ne invartim in cerc. Solutii pot fi gasite dar trebuie sa se implice si autoritatile – dar autoritatile (oamenii care le reprezinta) nu vor sa faca ceva pentru ca au de castigat cand cetatenii sunt ocupati cu asa ceva si nu mai vad floricelele si bordurile si alte alea de miliarde de lei prin orasul lor. Uff… iar am scris prea mult. 🙁

    • Vienela September 3, 2013 at 6:37 am

      Exact ce spuneam… Una este ca langa bloc sa fie un caini, poate batran, poate bland, poate ok si alta este sa te intalnesti cu o haita salbaticita. Astia sunt lupi, sunt pradatori, sunt un real pericol.
      Ne invartim in cerc… Parca ai povesti despre micul depozit din capatul strazii mele. Acolo era o haita de caini hraniti de lucratorii depozitului. Ieseau prin gard si atacau masini si oameni care treceau pe acolo, iar paznicii stateau si radeau ca idiotii. Vad ca au disparut toti, probabil in noaptea in care au trecut dubele despre care spuneam mai sus.

  • Adriana September 3, 2013 at 7:33 am

    ” iubirea fată de cainii maidanezi”. Hai, să fim seriosi. Existând pe domeniul public fiecare se manifestă cum simte instinctiv. Tata avea o frică patologica fata de orice caine liber, eu trec printre ei nestingherita, uneori arunc o mană de boabe din cele pe care le am in plasa. Nu mi-e teamă, că nu mi-e teamă. Nu stiu de ce. Stiu că nu despre asta e vorba aici. Oricum interesanta dezbatere….fără rezolvare. Şi nu cred in implicarea noastra in nimic. Asta e. Poate sunt eu prea dezamăgita azi, dar vad cum in fiecare an curata hingherii locul, iar acum număr cel putin 20 de caini …in padure.

    • Vienela September 3, 2013 at 7:53 am

      Mie nu imi este frica de ei decat in clipele in care ma vad inconjurata si atacata. In rest, imi este doar jena cand imi amintesc ca am fost intr-o alta tara si nu am vazut animale tolanite pe trotuare la soare, nu le-am vazut urcate in tomberonul de gunoi, nu le-am vazut adunate in haite. Sora mea a fost atacata de niste caini cand era mica si de atunci a ramas cu o frica animalica de haite, desi atunci nu au muscat-o.
      Da, pentru ca oamenii nu stiu ce sa faca cu puii si le dau drumul in strada, pe camp, prin padure… La randul lor, acei pui se vor inmulti maine…

  • mihai September 3, 2013 at 8:17 am

    Dupa cum zicea si Vladen, caini maidanezi nu au coborat din paduri, asa ca cei care va abandonati cainii pe strazi va puteti simtii vinovati de aceste nenorociri care se intampla din ce in ce mai des. Parerea mea este ca nu este vina cainelui care a muscat (pentru asta a fost creat )sau a copilului (fie el ascultator sau nu) care a indraznit sa se joace, vina este in primul rand si in primul rand, dragilor, a celor ce isi abandoneaza cainii pe strazi. Cat despre infometarea maidanezilor? Imaginati-va cam ce inseamna un om infometat, dar un animal?Cam cate articole ca acesta or sa mai apara dupa o astfel de infometare? Si plus de asta noi oamenii suntem cei ce gandim, cei ce trebuie sa gasim solutii, iar daca infometarea unui animal ni se pare o solutie, atunci sa ma scuzati, dar ar trebui sa ne excludem din categoria celor ce gandesc. Atat am avut de spus. Aceasta este parerea mea si mi-o sustin.

    • Vienela September 3, 2013 at 8:35 am

      Vina este a tuturor. Atat a celor care abandoneaza cainii, cat si a celor care au permis ca ani de zile sa se inmulteasca necontrolat pe strazi. Nici nu mai conteaza cine se face vinovat. Important este sa stopam acest fenomen, sa punem toti umarul la treaba.

  • psi-words teme de joacă | psi-words September 3, 2013 at 8:23 am

    […] mulţumind lui vienela pentru că ea a ales de data aceasta dar şi cuvântei pentru completarea adusă temei de luni […]

  • mihai September 3, 2013 at 8:37 am

    Tudor, scuza-mi indrazneala… Sa presupunem ca de maine s-ar intampla ceva, iar acel ceva te-ar aduce in situatia in care ar trebui sa depinzi de altii pentru a te putea hrani si a bea apa, iar acel cineva, profitand de ocazie ca tu depinzi de el, te-ar infometa si nici apa nu ti-ar da. Atunci cum ai mai gandi? Crezi ca daca esti om e normal sa ai puterea de a-ti bate joc de fiintele care iti sunt inferioare? Sa fim seriosi, infometarea nu reprezinta o sulutie, ba din contra, mi se pare un mod de a-i face mai agresivi, mai periculosi.

    • Vienela September 3, 2013 at 8:41 am

      Nu, nu e normal sa ii infometam, nu e normal sa ii chinuim. Trebuie gasita o cale de mijloc… Poate daca fiecare dintre noi ar contribui cu ceva banuti, daca am merge la primarii sa cerem terenuri pe care sa construim adaposturi, daca ne-am implica cu adevarat, s-ar schimba ceva… Ok, nu ai bani… Poate poti contribui cu altceva… Eu stiu, mana de lucru, timp acordat unui asemenea proiect, educarea copiilor… Poate…

  • GCM September 3, 2013 at 9:34 am

    Luat de pe strada, tinut in adapost o perioada de timp in care poate fi revendicat sau adoptat si, daca asta nu se intampla, eutanasiat. Asta e singura solutie.
    Intr-adevar, in cazul asta particular, bunica copiilor are o vina. E vinovata ca nu s-a adaptat vremurilor de jungla in care traim. E vinovata ca si-a lasat nepotii sa se joace in parc si nu i-a tinut in lesa. Pentru ca, da, trebuie tinuti in lesa copiii, daca nu suntem in stare sa le punem lesa cainilor…

    • Vienela September 3, 2013 at 5:15 pm

      Da, probabil vom fi nevoiti sa le punem copiilor si botnita dupa un timp… 🙁

  • Bianca Badea September 3, 2013 at 9:45 am

    Prietenul meu a fost muscat de caini de doua ori intr-un an. Bineinteles ca solutia nu este sa-i omoram, ci doar construite cat mai multe adaposturi.

    • Vienela September 3, 2013 at 5:16 pm

      Intrebarea este de unde bani pentru adaposturi, hrana, medicamente etc…

  • Razvan Ianculescu September 3, 2013 at 10:23 am

    Este normal sa se intample asa in momentul in care responsabilitatea in ceea ce priveste libertatea cainilor vagabonzi este semiobscura.

    Daca mor doi copii de mana unui nene psihopat actionam imediat, pentru ca stim cine. In cazul de fata insa nu prea avem pe cine sa aratam cu degetul si atunci se blocheaza rationamentul.

    Romanilor le place sa spuna “oamenii sunt vinovati pentru ca exista atatia caini liberi pe strazi”. Dar uite, eu nu am abandonat niciun caine pe strada. Nici eu, nici tu, niciunul care-a comentat aici…Si-atunci cine?

    • Vienela September 3, 2013 at 5:20 pm

      Tocmai am citit un material despre maidanezi, unde este specificat ca nu au aparut de nicaieri cu 10, 20, 30 de ani in urma, ci au existat dintotdeauna, in mai toate tarile lumii. Parea ok la inceput, dadea tot felul de explicatii, te sucea si te invartea, ca la sfarsit sa iti dea impresia ca ti-a demonstrat eficienta sterilizarii si intoarcerii in teritoriu a maidanezilor, pentru a scapa de ei. http://infomaidanezi.blogspot.ro/

  • Irealia September 3, 2013 at 10:29 am

    Of, of! Spinoasă problemă! Am parcurs și-o parte din comentarii, lui Vladen i-aș spune doar că și cei de la fabrica respectivă (sau ce-a fost, că nu am citit absolut nimic pe tema asta, doar articolul tău) trebuiau să se asigure că accesul în incinta unde au câini dresați să sfârtece intrușii nu este unul facil. Mă îndoiesc că băiețelul de 4 ani a sărit vreun gard. Nici bunicii nu i-aș da în cap, cu siguranță n-a ieșit pentru prima dată cu nepoții, a fost ceasul rău. Nici nu vreau să mă gândesc la ce poate fi în sufletul ei.
    E grav, mi se rupe sufletul, dar e clar, trebuie să adoptăm o soluție care funcționează în alte țări, a precizat-o Dan mai sus.

    • GCM September 3, 2013 at 11:27 am

      Functioneaza si in Romania, mai exact la Brasov.

      • Vienela September 3, 2013 at 5:24 pm

        Nu stiu daca esti la curent cu faptul ca s-a aflat al cui era cainele cel mai violent din cei 6 care au atatcat copilul. Al unui ONG care l-a adoptat acum cativa ani, l-a sterilizat si l-a trimis inapoi in teritoriu, iar acum se apara spunand ca oamenii apeleaza la ONG-uri pentru a-si steriliza cainii gratis. http://www.b365.ro/cainele-care-a-omorat-un-copil-in-parcul-tei-fusese-adoptat-de-un-ong_194201.html

        • Vienela September 3, 2013 at 5:25 pm

          GCM, vezi ce spune Adriana mai sus… Cainii sunt in padure, probabil salbaticiti…

          • GCM September 4, 2013 at 12:47 pm

            Da, dar nu sunt in oras. A mea soata poate sa mearga la piata, la magazin si chiar la agatat in parc, fara sa-si faca griji ca o mananca o haita de caini in mijlocul orasului.

  • Radu September 3, 2013 at 11:45 am

    Vienela, s-a cam scris cam tot ce era de scris. Sunt de acord ca principala vinovata in acest caz este bunica. Sunt de acord ca sunt prea multi pe strada, dar si in locuri parasite.
    Intreba cineva cum au scapat altii de ei.
    Uite ce am gasit:
    http://www.george-damian.ro/cum-au-rezolvat-germanii-problema-cainilor-vagabonzi-din-bucuresti-4893.html

    • Vienela September 3, 2013 at 5:28 pm

      Nu, eu nu cred ca bunica este principala vinovata… Sau nu singura…
      Singura problema este ca nemtii au omorat cu aceeasi usurinta si oameni. Nu cred ca mi-as dori ca puii de om sa vada asa ceva pe strazi.

  • Andreea September 3, 2013 at 12:55 pm

    Câtă dreptate ai! Eu stau într-un orăşel mic şi îmi este frică să duc gunoiul de frica câinilor maidanezi care stau în haită lângă tomberoane. Nu mai zic că am un copil de 3 ani pe care îl ţin strâns de mână când trec pe lângă ei…

    • Vienela September 3, 2013 at 5:30 pm

      Acum vreo doi ani mi s-a spus ca exista o asociatie care vine regulat si hraneste cainii din zona unde locuiesc. Cred ca i-au abandonat intre timp, ca toti dulaii sunt in tomberoane zilnic, de te si sperie cand duci gunoiul si sar pe neasteptate, speriati si ei de prezenta ta.

  • Iuliana September 3, 2013 at 4:13 pm

    Am citit si ieri, am citit si azi…mi-e mila si de ei, mi-e mila si de noi si habar n-am care e solutia.
    Vienela, daca afli ca se organizeaza pe undeva vreo actiune concreta, da-mi si mie de stire, ma implic din tot sufletul, daca am cum sa ajut.

    • Vienela September 3, 2013 at 5:31 pm

      Mi-e mila de ei, dar de copiii nostri mi se rupe inima… Cam asa simt acum…
      Te voi anunta, Iuli! Asa mi-ar placea sa fim toti, mai scurti la vorba, dar dispusi sa actionam.

  • Andra September 3, 2013 at 7:21 pm

    si pe mine era sa ma manance o data la mine in zona. am avut mare noroc cu un vecin care a venit cu huskyul lui si i-a speriat cumva. mie imi plac cainii… in general… dar de cei din orase mi-e foarte frica. din pacate nu stiu stiu care ar fi cea mai buna solutie pentru problema cainilor vagabonzi. mi-ar parea rau sa fie omorati, dar nici sa ramana asa pe strada, sa fie o amenintare pentru siguranta noastra nu e ok. totusi, sunt destul de sigura ca nici dupa incidentul acesta nu o sa se faca nimic.

    • Vienela September 3, 2013 at 7:27 pm

      Andruța, sper sa se rezolve intr-un fel. Am vazut la stiri ca s-a autosesizat Basescu, iar acum am gasit asta pe facebook: «Pusa sub acuzare si riscand 15 ani de inchisoare in dosarul penal privind moartea copilului de 4 ani de ieri din Parcul Tei, presedinta Asociatiei ONG “Cutu-Cutu” [ acuzata de procurori ca primea lunar de la stat 400 lei sa cumpere mancare acelui caine care a ucis de foame ] s-a dezlantuit si spune ” Daca fac puscarie nu ma duc singura…iau cu mine minim 200 de bucuresteni care figureaza IN FALS pe listele oficial ca au in adoptie cate 20 de caini maidanezi, care de fapt primesc lunar bani de mancare pentru acesti caini, dar care le-au dat de mult ilegal drumul pe strada…sa mearga si ei la puscarie ca primesc lunar mii de lei[!!] de la stat pentru mancarea unor caini pe care i-au dat de mult pe strada!”

  • Diana September 4, 2013 at 4:05 am

    Mai, frate! 🙁 Femeia aceasta cred ca scapa de acuzatia de omor din culpa dar… Cum adica?!! Stia ca sunt cetateni care iau bani de la stat pentru caini pe care nu ii au si nu i-a reclamat? Pe mine aproape ca m-ai lasat fara cuvinte! 🙁 Cu asemenea oameni… Astept cu interes sa vad ce s-o mai intampla… Dar pana se rezolva ceva ar fi bine ca toti cetatenii sa-si ia masuri de precautie. Nu e firesc, dar e sanatos! Sa nu mai zica nimeni “nu e treaba mea, ci a primarului sau a sfintei indiferente”. O fi treaba altora sa adune caini si alte alea dar daca acestia nu-si vad de treaba si nimeni nu-i verifica si nu-i pedepseste pe vinovati trebuie sa cautam sa ne ferim singuri, sa ne pastram integritatea fizica si chiar viata! Ca nu invie nimeni, chiar daca vinovatii sunt pedepsiti la un moment dat!

    • Vienela September 4, 2013 at 7:35 am

      Cum ar fi putut sa ii denunte, cand era in aceeasi oala cu ei? Oamenii aia nu ar fi putut face nimic daca ea si colegii ei nu ar fi aprobat aceste smecherii.

  • addicted September 4, 2013 at 5:54 am

    Iubesti cainii II IEI ACASA! Nu ii hranesti pe strada, chiar de ti-e mila, nu le faci culcus in fata blocului sa nu mai iasa nimeni de frica… Ma doare sufletul pentru familia copilului si pentru bunicuta care va trai mereu cu vina pentru ca i-au lasat sa plece mai departe sa se joace. Sper sa se faca dreptate si marii iubitori de caini sa realizeze ca asa ceva NU E OK!

    • Vienela September 4, 2013 at 7:37 am

      Nu cred ca isi vor da seama vreodata. Parca ar fi legati la ochi. Cum mama naibii sa crezi ca un caine salbaticit este mai important decat un copil?

  • Săndel September 4, 2013 at 7:52 am

    Mă, fraților, anual mor zeci de oameni pe căi mai indirecte, din cauza câinilor vagabonzi. Și probabil au loc mii de incidente. Nu apar prin presă pentru că nu-s destul de sângeroase, nu atrag clienți la chioșcurile de ziare, dar asta nu înseamnă că nu se întâmplă.

    Și mie îmi sunt simpatici câinii, dar nu pot să fiu împotriva eutanasierii. Să dispară de pe străzi…unde? Așa, ca prin magie? Statul n-are bani să renoveze spitalele unde pică tencuiala pe bolnavi, și unii au pretenția la adăposturi și hrană zilnică pentru zeci de mii de câini, numai în capitală. Și așa, hingherii nici nu se apropie de specimenele alea periculoase. Prind 2-3 mai jigăriți să-și facă norma, și apoi se cară.

    Eu zic să-i trimitem la filipinezi, frate. Fac ăia cică o tocană…de numa! :))

  • elly weiss September 13, 2013 at 1:22 am

    Problema e falsa si s-a discutat deja prea mult. Daca s-ar vrea sa se faca ceva cu adevarat…s-ar face. Nu se vrea. Asta e cruntul adevar…

  • adi April 25, 2014 at 10:38 am

    dupa ce au ucis 14 oamenii si au sfasiat peste 2 milioane mafia cutomaniaca face noi si noi victime.si romanii stau ca vitele sa fie muscati de maidanezi,ei si familiile lor

  • […] chiar dacă nu ați ascultat nici măcar melodia cântată de Mihai Constantinescu, Iubiți și câinii vagabonzi. Știu și eu care sunt asemănările și deosebirile dintre om și câine, căci mi s-au gudurat […]

  • […] că este vorba despre câinii maidanezi, Roşia Montana, preşedintele ţării, Radu F. Constantinescu, avorturi, Simona Halep sau Charlie […]

  • alex June 15, 2015 at 10:28 pm

    Desi este un subiect “vechi” sa stii ca este doar o chestiune de timp pana se va repeta tragedia daca nu se va face ceva. Sunt o multime de oameni care ajung la spital muscati de caini.

  • jurnal cu flori February 8, 2017 at 6:45 pm

    parerea mea despre caini e mai jos… ma uimeste ca in alte parti se poate…
    https://jurnalcuflori.blogspot.de/2016/03/aici-nu-i-wc-pentru-caini.html

    • Vienela February 8, 2017 at 6:58 pm

      Intre timp eu mi-am luat caine. Am citit si articolul tau.
      E usor de zis sa nu lasi cainele sa faca in anumite locuri pe strada, insa e animal si nu gandeste. Daca gaseste un loc care ii miroase “asa cum trebuie”, acolo vrea sa faca. Desigur, am permanent pungi la mine si adun, insa tot nu stiu cum l-as putea convinge sa faca in locul x si nu dincolo. Avem un parculet de caini in cartier, insa e destul de departe de blocul meu si pana acolo scapa pe el daca nu il las sa se opreasca. 😀 Plus ca in parc NIMENI nu aduna rahati. E o infectie acolo de imi e teama sa imi mai duc animalul.

  • Carmen October 18, 2017 at 3:55 pm

    viata oricarei vietatii este inestimabila. indiferent daca este biped sau patruped.

  • Post a comment

    Threaded commenting powered by interconnect/it code.